تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 298024
آیت‌الله اراکی پیش از خطبه های نماز جمعه قم:

وحدت جهان اسلام یک شعار نیست/تفرقه سبب جنگ و محرومیت می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه وحدت جهان اسلام یک شعار نیست، گفت: تا کنون برای رسیدن به این هدف برنامه‌های مختلف دنبال و نتایج بسیاری حاصل شده است اما تا رسیدن به قله همچنان فاصله داریم و برای کوتاه کردن این فاصله از ظرفیت کشورهای اسلامی استفاده می‌کنیم.
وحدت جهان اسلام یک شعار نیست/تفرقه سبب جنگ و محرومیت می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت‌الله "محسن اراکی" ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اینکه شخصیت حضرت محمد(ص) یک شخصیت جاودانه است، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) میراث‌هایی را از خود به جای گذاشتند که این میراث‌ها اکنون برای تمام جوامع بشری کاربرد دارد و در آینده نیز می‌تواند راهگشا باشد چرا که کاربرد میراث ایشان به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه فرمانروایی حضرت محمد(ص) تا روز قیامت استمرار دارد، اضافه کرد: افرادی که رضایت ایشان را بر رضایت شخصی خود مقدم دانسته و برای تعالی اهداف اسلام در مسیر پیامبر اسلام(ص) گام بر می‌دارند مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: مسیر پیامبر اسلام(ص) به عنوان مسیری مشترک برای جوامع بشری می‌تواند محور تقویت وحدت و انسجام مردم کشورهای مسلمان و در نهایت مردم جهان باشد چرا که این مسیر به گروه خاصی اختصاص ندارد و به عنوان یک مسیر فراگیر از آن یاد شده است.
آیت‌الله اراکی رسیدن به رحمت الهی را نیازمند پیوند داشتن با پیامبر اسلام(ص) و خاندان ایشان دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) بارها به موضوع وحدت تاکید داشته‌اند چرا که رسیدن به وحدت واحده در سایه اطاعت از خداوند متعال، رسول اکرم(ص) و خاندان ایشان هدف اصلی آفرینش جامعه بشری است.
وی با تاکید بر اینکه وحدت جهان اسلام یک شعار نیست، عنوان کرد: تاکنون برای رسیدن به این هدف برنامه‌های مختلفی دنبال و نتایج بسیاری حاصل شده است اما تا رسیدن به قله همچنان فاصله داریم و برای کوتاه کردن این فاصله از ظرفیت کشورهای اسلامی استفاده می‌کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری از وحدت به عنوان عامل پیشرفت یاد کرد و ادامه داد: در نقطه مقابل وحدت، تفرقه وجود دارد که سبب جنگ و محرومیت می‌شود به همین علت می‌توانیم بگوییم که سرنوشت جامعه به میزان وجود وحدت یا تفرقه در میان مردم است.
وی با بیان اینکه جامعه بشری بدون تبعیت از پیامبر اسلام(ص) دچار تفرقه و اختلاف می‌شود، مطرح کرد: رحمت الهی می‌تواند انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کند و از آنها یک امت واحده بسازد اما برای رسیدن به این رحمت باید به حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان نزدیک شویم.
لازم به ذکر است، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم را بیان کرد و بعد از آن مردم شهید پرور و روحانیون شهر مقدس قم همزمان با نقاط مختلف کشور با برگزاری راهپیمایی، انتقال سفارت آمریکا به قدس و انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcci4qi02bqox8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی