تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۵
کد مطلب : 174427

رژیم آل خلیفه به دنبال تغییر ترکیب جمعیتی بحرین است

خبرنگار تنا- لندن
رژیم آل خلیفه که می داند مردم این کشور در این انتخابات جعلی وفرمایشی شرکت نمی کنند تلاش می کند تا با استفاده از شگرد قدیمی انگلیسی ها در تغییر ترکیب جمعیتی کشور ،مخالفان را بمرور زمان به حاشیه براند.
رژیم آل خلیفه به دنبال تغییر ترکیب جمعیتی بحرین است
در حالی که رژیم آل خلیفه در بحرین تلاش می کند تا با برگزاری یک انتخابات نمایشی و فرمایشی ، موقعیت متزلزل خود را در رأس هرم قدرت در آن کشور تثبیت کند، مخالفان حکومت بحرین  اعلام کرده‌اند که انتخابات پارلمانی در آن کشور را تحریم می‌کنند.
پنج گروه مخالف حکومت، از جمله  "جمعیت وفاق ملی اسلامی" که یکی از عمده ترین گروه های مخالف محسوب می شود در بیانیه‌ای اعلام کردند که این رای‌گیری، تلاشی برای استحکام "حاکمیت استبداد در بحرین" است.
انتخابات مجلس در بحرین نخستین انتخاباتی است که پس از قیام و اعتراض‌های خونبار سال ۲۰۱۱ علیه حاکمان  این کشور، برگزار می‌شود این درحالی است که معترضان، همچنان رعایت حقوق بشر و پایان دادن به تبعیض علیه شهروندان بحرینی  را خواهانند و گفته اند که در انتخابات جعلی حکومت شرکت نمی کنند.
اینک نزدیک به نیم قرن است که حاکمان فعلی بحرین در آن کشور حکمرانی می‌کنند یعنی تقریبا از زمان استقلال بحرین تا کنون.در چنین شرایطی رژیم آل خلیفه که می داند مردم این کشور در این انتخابات جعلی وفرمایشی شرکت نمی کنند تلاش می کند تا با استفاده از شگرد قدیمی انگلیسی ها در تغییر ترکیب جمعیتی کشور ،مخالفان را بمرور زمان به حاشیه براند.
مروری بر سیاست های انگلیس در ایرلند شمالی نشان می دهد ،پس از آنکه زمزمه های استقلال در دهه های گذشته در این منطقه از بریتانیا شنیده شد دولت انگلیس برآن شد تا با سخت گرفتن بر مردم ایرلند شمالی وناگزیر ساختن آنان به مهاجرت از یک سو و تشویق مردم انگلیس به رفتن به ایرلند شمالی وسکونت در آنجا ،به تدریج ترکیب جمعیت " کاتولیک، جمهوری خواه،استقلال طلب" آنجا را با مردم انگلیس که پیرو مذهب پروتستان، سلطنت طلب و هوادار اتحاد با انگلیس بودند ، عوض کند به گونه ای که اکنون اگر یک همه پرسی در باره استقلال ایرلند شمالی برگزار شود ،همچون همه پرسی در باره استقلال اسکاتلند ،اکثریت جمعیت مایلند با انگلیس متحد باقی بمانند.
ناگفته نماند که همین روش را رژیم صهیونیستی نیز در سرزمین های اشغالی به تبعیت از انگلیس به کار برد وسالهاست که تلاش می کند فلیسطینی ها را به ترک دیار خود وادارد ویهودیان را به مهاجرت به سرزمین های اشغالی وسکونت در شهرک های یهودی نشین ترغیب کند تا بتواند در دراز مدت با تغییر ترکیب جمعیتی ،سیاست یهودی سازی این سرزمین را تکمیل کند.
اینک اما بنظر می رسد نوبت حاکمان مستبد بحرین است تا با تأسی جستن از این سیاست کهنه" انگلیسی ،صهیونیستی "به مقصود خود که همانا تغییر ترکیب جمعیتی در این کشور است دست یابند.
شواهد بسیاری در دست است که حاکی از در پیش گرفتن این سیاست از سوی حاکمان بحرین است . آل خلیفه از یک سو عرصه رابرمخالفان خودکه اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند تنگ ساخته تا آنان را وادار به مهاجرت از کشور نماید و بموازات آن از بسیاری از شهروندان بحرینی بطور کاملا غیر قانونی سلب تابعیت نموده است ، که هم اینک عده ای از این افراد سلب تابعیت شده در انگلستان و یا دیگر کشور های غربی زندگی می کنند .
از سوی دیگر دست به یک حرکت بسیار خطرناک وغیر قانونی برای اعمال این سیاست خود زده است و آن اعطای حق تابعیت به عده بی شماری از اتباع غیر بحرینی است . اما نکته مهم در اجرای این سیاست دادن تابعیت به افراد ی است که عمدتا از کشورهای عربستان سعودی ،سوریه،یمن، امارات ونظایر آن هستند وبه گفته برخی منابع آگاه بسیاری از این افراد مشکوک به داشتن ارتباط با گروه های تکفیری اند.
گفته می شود این سیاست که حدودا از ده سال پیش آغاز شده بود ،طی یکسال اخیر روند شدیدتری به خود گرفته است بطوری که بنا به گفته مخالفان حکومت بحرین در حال حاضر حدود یکصد هزار نفر از کشورهای دیگر تابعیت بحرینی گرفته اند .
به این ترتیب رژیم آل خلیفه با این کار به دو هدف کوتاه مدت وبلند مدت دست خواهد یافت. نخست در شرایط فعلی که اکثریت مردم تمایل به شرکت در انتخابات نمایشی مجلس ندارند ، حکومت با کشاندن جمعیتی که به آنها تابعیت های غیر قانونی داده است به پای صندوق های رأی ، مشکل مشارکت مردم در انتخابات را تا حدودی حل خواهد کرد .
در مرحله دوم حاکمان مستبد بحرین با ادامه این سیاست ، خواهند توانست به مرور زمان ترکیب جمعیتی این کشور را از اکثریت مخالف به اکثریت موافق یا لااقل به ترکیبی از جمعیت تبدیل کند که توان مقابله با مخالفان سیاسی خود را داشته باشد.
علاوه براینها بررسی ها نشان می دهد که رژیم آل خلیفه در یک حرکت شیطنت آمیز تلاش می کند تا اکثریت افراد خارجی را که با تابعیت بحرینی وارد کشور می کند بطور انتخاب شده از پیروان اهل سنت باشند که در اینصورت کاملا واضح است هدف رژیم ایجاد اختلاف میان شیعان واهل سنت است.
در چنین شرایطی باید توجه داشت که اعمال اینگونه سیاست های استعماری نتیجه ای جز ایجاد اختلافات ودرگیری های طایفه ای ،قومی ومذهبی در بر نخواهد داشت . واین دقیقا همان چیزی است که در راستای تحقق سیاست های استعمارگران است . سیاست معروف انگلیسی ها که می گویند :" تفرقه بینداز وحکومت کن"
فراموش نکنیم که بحرین یکی از متحدان اصلی انگلیس و آمریکا در منطقه و میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست.بحرین همچنین متحد بسیار نزدیک عربستان سعودی به شمار می‌رود و عربستان برای سرکوب اعتراض‌های سه سال پیش در بحرین، به آن کشور نیرو فرستاده است.همچنین عربستان سعودی از حامیان اصلی گروه های تروریستی وتکفیری همچون داعش است که همزمان به سرکوب شیعیان در شرق این کشور مشغول است.

خبرنگار تنا- لندن
https://taghribnews.com/vdcci0qsm2bqm08.ala2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی