تاریخ انتشار۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۷
کد مطلب : 234826

هشدار یونیسف در مورد کودکان پناهجو در اروپا

تنا
بسیاری از کودکان و نوجوانان پناهجو در طول این سفر ها ناگزیر از تن دادن به سوء استفاده ها و استثمار های غیر انسانی می شوند.
هشدار یونیسف در مورد کودکان پناهجو در اروپا
'مری پیر پواریه 'مسئول هماهنگی دفتر 'بحران مهاجران' یونیسف در اروپا با انتشار گزارشی، شمار کودکان بدون سرپرستی را که در 5 ماهه اول سال جاری میلادی از شمال آفریقا راهی ایتالیا شده اند، 7 هزار و 9 نفر یعنی دو برابر مجموع سال گذشته ذکر کرد.صندوق کودکان ملل متحد در این گزارش با اشاره به این که 90 درصد از کودکان مهاجر بدون داشتن سرپرست عازم کشور های اروپایی می شوند و با خطرات زیادی رو به رو هستند، خواستار حمایت و حفاظت از جان آن ها از سوی کشور های میزبان شده است.
وی با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی نسبت به سرنوشت این کودکان اضافه کرده است ، ده ها هزار نفر از این کودکان روزانه با خطراتی جدی روبه رو هستند و صد ها هزار نفر دیگر همچنان با اقدام به این گونه سفر ها، آماده هرگونه خطر حتی از دست دادن زندگی خود هستند.
وی با هشدار نسبت به سوء استفاده هایی که دلالان در طول این سفرها از درماندگی و استیصال این کودکان می کنند، خواستار اقدام فوری برای محافظت از آن ها در مقابل این گونه سود جویی ها شد.
به گفته وی، به دلیل عدم امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی موثق تخمین درست شمار قربانیان تجاوز ها ، کار های اجباری ، ناپدید شدگان و کشته شدگان ممکن نیست و این امکان وجود دارد که آمار موجود از کودکانی که از راه مدیترانه مرکزی به کشور های اروپایی سفر می کنند فقط درصد کوچکی از شمار واقعی آن ها باشد.

 
https://taghribnews.com/vdcci0qie2bq148.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی