تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : 180862
امام جمعه اهل سنت يکه سعود(رازو جرگلان):

ایران اسلامی، بهترین الگوی وحدت برای جوامع اسلامی است

خطیب جمعه اهل سنت یکه سعود از توابع شهرستان رازو جرگلان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز تنها الگوی برتر و موفق در زمینه اتحاد و وحدت اسلامی در جهان اسلام است که این وحدت بی نظیر در این کشور باید الگوی دیگر کشورهای اسلامی باشد.
ایران اسلامی، بهترین الگوی وحدت برای جوامع اسلامی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب (تنا) از بجنورد،"حاج آخوند صمدی"امام جمعه اهل سنت یکه سعود از توابع شهرستان رازو جرگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: ( وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَكُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ)" و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراكنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد كنید: آن گاه كه دشمنان یكدیگر بودید، پس میان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شدید و بر كنار پرتگاه آتش بودید كه شما را از آن رهانید، این گونه، خداوند نشانه‏هاى خود را براى شما روشن مى‏كند، باشد كه شما راه یابید. 

آخوند صمدی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دشمنان از ایجاد تفرقه بین مسلمانان دور کردن مسلمانان از قرآن کریم و سنت پیامبر اسلامی می باشد، که ما مسلمین باید هوشیار بوده و با حفظ و گسترش یکپارچگی در برابر ظالمان مقاومت کرده و اجازه ندهیم به کیان امت اسلامی خدشه ای وارد کنند و به آن پاسخ دندان‌شکنی دهیم. 

وی بیان داشت: وحدت گامی در جهت پیشرفت و توسعه و عدالت کشور است و امروز مسلمانان باید با ایجاد و گسترش وحدت از دین مبین اسلام دفاع کنند. 

وی افزود: زندگی با آرامش و مسالمت آمیز شیعه و سنی در کشور یک نعمت است به فرموده امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باید هم اکنون قدر این نعمت را بدانیم و خداوند را نیز شکر کنیم. 

امام جمعه اهل سنت یکه سعود همچنین افراطی گری در هر دین و مذهبی را ناپسند خواند و گفت: افرادی که در شیعه و سنی افراطی گری می کنند باید به راه راست هدایت شوند و این امر به عهده روحانیون شیعه و سنی است. 

آخوند صمدی با بیان این كه اسلام عزیز باید روز به روز بر عظمت و اقتدارش افزوده شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان بهترین گزینه مقابله با زورگویان جهان است.
https://taghribnews.com/vdccexqsi2bq448.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی