>> اتحاد جهان اسلام؛ هدف اصلی مسابقات بین المللی قرآن کریم | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : 191563

اتحاد جهان اسلام؛ هدف اصلی مسابقات بین المللی قرآن کریم

دبیر ستاد مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: قرآن بهترین موضوع برای گفتگو در سطح بین المللی و هدف اصلی مسابقات قرآن بیش از همه اتحاد جهان اسلام است.
اتحاد جهان اسلام؛ هدف اصلی مسابقات بین المللی قرآن کریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در گفت و گو با صدا و سیما افزود: در طول برگزاری این مسابقات سعی می شود شرکت کنندگان با اقدامات و دستاوردهای فرهنگی و قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف آشنا شوند، ضمن اینکه کارگاه های آموزشی، بازدیدها و ملاقات های فرهنگی برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از سال 1360 آغاز شده است گفت: این مسابقات در سال 60 با حضور 11 کشور جهان آغاز شده است و امسال در سی و دومین دوره با حضور نمایندگان بیش از 75  کشور جهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را در بعد داخلی ترویج و انس با قرآن ذکر کرد و افزود: با حضور قاریان بین المللی در همه استان‌ها، محافل نورانی قرائت قرآن کریم برگزار خواهد شد.  

وی با اشاره به اقدامات کمیته فرهنگی مسابقات افزود: در کنار برپایی مسابقات قرآنی، نمایشگاه های قرآنی نیز برگزار می شود ضمن اینکه آموزش های قرآنی، مشاوره های فرهنگی و مسابقاتی برای سنین مختلف و در بخش کودکان متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود.

لازم به ذکر است؛ سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم 25 اردیبهشت تا اول خرداد در سالن سران اجلاس برگزار می شود.
https://taghribnews.com/vdccesqs12bqop8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی