تاریخ انتشار۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 155266
برای نخستین بار در کشور:

پخش اذان اهل سنت در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران

صدا و سیمای مرکز کردستان به عنوان نخستین مرکز استانی صدا و سیمای کشور و در راستای تقریب بین مذاهب اسلامی اقدام به پخش اذان اهل سنت در ایام پنج گانه نمازهای روزانه کرده است.
پخش اذان اهل سنت در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، با سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به استان کردستان شاهد تحولی عظیم در حوزه فرهنگ، اقتصاد و حتی مباحث اجتماعی در کردستان و کشورهای منطقه خاورمیانه بودیم. 

موضع گیری های عالمانه رهبر معظم انقلاب در ۸ روز اقامت در کردستان و فتاوای تاریخی ایشان در حرمت به مقدسات اهل سنت و اهل تشیع موجی عظیم در راستای محوری بودن جمهوری اسلامی ایران در قلب خاورمیانه و نقطه امید همه مسلمانان جهان را به راه انداخت. 

رهبر معظم انقلاب از مردم کردستان به عنوان مردمان فرهنگی، متدین و حافظ ارزش های ناب ایرانی و اسلامی یاد کردند و در منویات خویش از صدا وسیما کشور خواستند تا زمینه را برای احترام به همه مذاهب اسلامی و آزادی در مباحث شرعی و اعتقادی برای برادران اهل سنت فراهم نماید. 

حال شاهد پخش اذان اهل سنت در ایام پنج گانه در رادیو کردستان و زیرنویس کردن آن تلویزیون سیمای کردستان هستیم. 

پخش سخرانی‌های ائمه اهل سنت کردستان و برنامه‌های مختلف دینی و مذهبی در کنار دربرگیری ۹۷درصدی برنامه‌های رادیو و بیش از ۷۰درصدی برنامه‌های تلویزیون کردستان به زبان کردی و آداب و سنن محلی مردم این خطه از میهن اسلامی توانسته است صدا و سیمای مرکز کردستان را به عنوان نخستین صدا و سیمای کشور در راستای تقریب بین مذاهب اسلامی تبدیل نماید. 

هم اکنون در پایان هر بخش خبری در رادیو و تلویزیون کردستان اوقات شرعی به فقه شافعی و فقه جعفری قرائت می شود و اهل سنت و اهل تشیع این دیار از برنامه های متنوع دینی و مذهبی بهره مند هستند و این امر با استقبال گسترده روحانیون و علمای اهل سنت کردستان و اقشار مختلف مردم مواجه شده است. 

گفتنی است استان کردستان با جمعیتی حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر در غرب ایران واقع شده و بیش از ۸۰درصد جمعیت آن را مسلمانان اهل سنت شافعی مذهب تشکیل داده و مابقی جمعیت این استان را مسلمانان اهل تشیع و سایر اقلیت‌های دینی تشکیل می‌ دهند و از لحاظ منابع آب و خاک حاصلخیز، منابع معدنی و زیرزمینی، تولید محصولات کشاورزی و موقعیت ویژه مرزی و ترانزینی جزو ثروتمندترین و غنی ترین استان کشور کشور به شمار می آید.
https://taghribnews.com/vdccepqse2bqpi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

احمد
چرا اذان اهل سنت در تلویزیون پخش نمی شود با وجود اینکه به قول خودتان 80 درصد مردم سنی هستند کی رادیو گوش می کنه
خبات
سلام دوست عزیز هم اکنون اذان اهل سنت از شبکه تلویزیونی استان کردستان در موقع صبح، ظهر و مغرب به صورت زنده پخش می شود و در موقع عصر و عشاء نیز زیر نویس می شود
علی
80 درصد مردم کجا سنی هستند؟
بله درست است هم اکنون اذان اهل سنت از تلویزیون پخش می شود
ترابی
80 % کجا سنّی هستند؟!!!!!!!!!!!
خبات
دوست عزیز این آمار خود درآوردی نیست و آمار رسمی است که مسئولان اداره کل امار استانداری کردستان و دیگر مسئولان ارشد استان و حتی کشور اعلام می کنند البته شاید بیش از 80درصد نیز باشد
عمران
چرا اين وحدت در سيستان و بلوچستان ديده نمي‌شه؟ مگه رهبر بايد براي همه تك تك فتوا بده؟ صدا و سيماي سيستان و بلوچستان فقط تبديل شده به رسانه سيستاني ها و اهل تشيع به همين خاطر در اكثر مناطق بلوچستان تحريم است و كسي آن را نگاه نمي كنه