تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 195866
نویسنده سرشناس مصر؛

اسراییل دیگر دشمن اول سعودی ها نیست/ هدف این رژیم درگیری سنی – شیعه است تا توان دو طرف را نابود کند

فهمی هویدی: اسراییل به تحریک درگیری عربها با ایرانی ها بسنده نمی کند و درصدد است تا درها را به روی فاجعه درگیری سنی – شیعه بگشاید که هیچ حد و مرزی ندارد و به نابودی توان دو طرف و شکست نهایی آنها با هم منجر می شود.
اسراییل دیگر دشمن اول سعودی ها نیست/  هدف این رژیم درگیری سنی – شیعه است تا توان دو طرف را نابود کند

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) «فهمی هویدی» نویسنده سرشناس مصر، با بیان اینکه «به حال جهان عرب نمی دانیم، بخندیم و یا گریه کنیم»، نوشت: در کنگره هرتزلیا، اسراییلی ها از افزایش درخواست ها در اروپا برای تحریم اقتصادی و آکادمی آنها ابراز ترس و نگرانی می کنند اما همزمان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تقویت همپیمانیش با جهان عرب به ویژه سعودی ها دل بسته است.

هویدی درمقاله ای که در روزنامه لبنانی السفیر منتشر شد، نوشت: این تفاوت زمانی نگران کننده تر می شود که به یادآوریم طرف عربی روزی فلسطین را قضیه محوری و اصلی و اسراییل را دشمن نخست راهبردی می دانست اما حالا
انور عشقی نظامی بازنشسته و رییس یکی از مراکز مطالعاتی سعودی ها درجده با دوری گولد بارزترین مشاور نتانیاهو و مدیرکل جدید وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار می کند و مقابل دوربین ها دست می دهند.

فهمی هویدی با اشاره به یک گزارش روزنامه انگلیسی اکونومیست از امیدها و آرمان های نتانیاهو، نتیجه گرفته است که دو دشمن ( اسراییل و جهان عرب) وارد مرحله همکاری و تفاهم شده و اکنون به یک همپیمان اعلام نشده، تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه « دشمن امروز چه کسی است؟»، نوشت که در رسانه های مصری یک روز اخوان المسلمین و یک روز جنبش حماس دشمن معرفی می شود و در رسانه های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه سعودی هم با توجه به ترس سنتی از ایران ، بحران یمن و تحولات بعداز امضای توافق هسته ای با گروه ۱+۵، ایران جایگاه اسراییل را گرفته است.

این نویسنده عرب تصریح کرد: می توان نتیجه گرفت که اسراییل دیگر دشمن اول سعودی ها نیست و ایران به رقیب اول تبدیل شده است و خطرناک تر اینکه فرصتی برای اسراییل فراهم شده تا همه فلسطین را ببلعد و دامنه عادی سازی روابطش با عرب ها را گسترش دهد.

فهمی هویدی افزود: اما خطرناک تر از آن اینکه ، اسراییل به تحریک درگیری عرب ها با ایرانی ها بسنده نمی کند و درصدد است تا درها را به روی فاجعه درگیری سنی – شیعه بگشاید که هیچ حد و مرزی ندارد و به نابودی توان دو طرف و شکست نهایی آنها با هم منجر می شود.

این نویسنده عرب نسبت به توطئه ها برای تجزیه کشورهای عربی مانند عراق ، سوریه ، یمن و لیبی هشدار داد و تاکید کرد که لبنان هم به دلیل تشدید اختلافات گروه های سیاسی حتی قادر نیست رییس جمهوری انتخاب کند.

 
https://taghribnews.com/vdccepqse2bqo48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی