تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 189764

تاكید خطیبان جمعه لبنان بر شكست عربستان در برابر پایداری مردم یمن

تنا – بيروت
خطیبان جمعه لبنان با تاكید بر لزوم وحدت مسلمانان برای مقابله با چالشهای فراروی جهان اسلام و اشاره به شكست عربستان در برابر مقاومت و پايداری مردم يمن در برابر تجاوز سعودی ها، خواستار پایان اين تجاوزات شدند.
تاكید خطیبان جمعه لبنان بر شكست عربستان در برابر پایداری مردم یمن

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌‍‌های این هفته نماز جمعه که در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به پایان عملیات طوفان قاطع از سوی حکومت سعودی گفت: اگرچه اعلام پایان عملیات ائتلاف سعودی خبر خوبی برای ملت یمن و همه مردم دنیا بود اما بیم آن هست که تجاوز به یمن به بهانه جدیدی دنبال شود.
 
وی افزود: امیدواریم به دور از اقدامات نظامی با در نظر گرفتن خواسته ها و ملاحظات همه اطراف سیاسی یمن راه حلی سیاسی برای حل بحران این کشور دنبال شود.
 
شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد قدس صیدا برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن صدمین سالگرد نسل کشی ارمنی‌ها به دست حکومت عثمانی، گفت: جریان‌های اسلامی لازم نیست که با مراسم بزرگداشت صدمین سال این کشتار همراه شوند اما باید توجه داشت که هر جنایتی به دور از گرایش‌های طایفه‌ای و عرقی باید محکوم شود.
 این عالم لبنانی تصریح کرد: هیچ کس اجازه ندارد از جنایتی که به وقوع پیوسته است حمایت کند حتی اگر این جنایت از جانب نزدیکان ما صورت پذیرفته باشد.
 شیخ ماهر حمود با رد تصور برخی بر اسلامی بودن سیاست حکومت رجب طیب اردوغان، گفت: سیاست اردوغان به هیچ وجه اسلامی نیست، اگر این ادعا چهارسال پیش قابل بررسی بود امروز و پس از چهار سال از نقش حکومت ترکیه درتخریب سوریه و حمایت از تکفیری‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.
 
 شیخ عبدالامیر قبلان نیز در سخنانی با اشاره به بحرانها و چالشهای مختلف منطقه ای از همه علمای اسلام و پیروان مذاهب اسلامی خواست بدون تعصبات مذهبی برای وحدت صف بین مسلمانان و دوری از تفرقه تلاش كنند.
 وی با اشاره به اوضاع كشورهای سوریه، عراق، یمن و... و بحرانهایی كه در این كشورها وجود دارد، خاطرنشان كرد:مسلمانان باید تقوای الهی پیشه كنند و برای اصلاح امور در امت اسلامی با یكدیگر همكاری كنند.
 
شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان نیز در سخنانی در خطبه های نماز جمعه لبنان با رد تلاش توطئه گران برای تروریست خواندن دین مبین اسلام و مسلمانان، گفت: هیچ دین حامی تروریسم وجود ندارد بلكه تروریستها در هر دینی وجود دارند.

وی افزود: دین مبین اسلام دین محبت، رحمت و گفتگوی با یكدیگر است و تروریسم هیچ جایگاهی در آن ندارد.
 
شیخ صهیب حبلی نیز در سخنانی در خطبه های نماز جمعه مسجد سیدنا ابراهیم در شهر صیدا با اشاره به تجاوز عربستان به یمن، اظهار داشت: عربستان اینك در وضعیت ورشكستگی قرار گرفته است.
وی افزود: اعراب پیش از اسلام، نیز به ماه رجب احترام می گذاشتند و از جنگ در آن دوری می جستند، اما عربستان احترام به این ماه را فراموش كرده و تجاوزات خود به مردم یمن را ادامه می دهد؛ بدین ترتیب باید گفت اعراب جاهلیت از برخی از مسلمانان دوره كنونی برتر هستند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcceoqs02bq4m8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی