تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 197161
گزارش کمیسیون حقوق بشراسلامی لندن درباره یمن؛

حمله به یمن نقض آشکار کنوانسیون سازمان ملل است

تنا- لندن
درجنگی که طی آن هزاران نفرکشته و زخمی و صدها هزار نفر آواره شده اند فقط آرمان ها ی مردم یمن و حق مشروع آنان برای پایان دادن به یک حاکمیت دیکتاتوری فراموش و نادیده گرفته شده است.
حمله به یمن نقض آشکار کنوانسیون سازمان ملل است
استفاده از نیروهای نظامی مسلح به رهبری عربستان سعودی علیه یمن ،نقض آشکار ماده 2(4) کنوانسیون سازمان ملل متحد است.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ،مطابق جدیدترین گزارش منتشر شده درکمیسیون حقوق بشر اسلامی ،حمایت آمریکا از گروه ائتلاف علیه یمن نیز یک اقدام جنگی خلاف قوانین بین المللی محسوب می شود.

این گزارش می افزاید، باوجود تلاش برای مشروعیت بخشیدن به تجاوز براساس اصل دفاع از خود، کشورهای عضو ائتلاف به رهبری عربستان و نیز آمریکا نمی توانند به ماده 51 کنوانسیون سازمان ملل برای این منظور تکیه کنند.
همچنین منصور هادی رئیس جمهور پیشین یمن به دلیل آنکه در حال حاضر مشروعیت قانونی ندارد و همینطور عربستان سعودی و کشورهای عضو ائتلاف به بهانه دفاع درمقابل حملات حوثی ها ،حق تقاضا برای حمایت های بین المللی را ندارند.
مطابق این گزارش عربستان وکشورهای متحد ، در حمله به یمن مرتکب جنایت جنگی شده اند زیرا در عملیات نظامی خود تفکیکی بین مردم غیر نظامی با نیروهای نظامی قائل نشده و بیشتر کشته شدگان و آسیب دیدگان غیرنظامیان هستند.

این گزارش همچنین همه احزاب کشور را بر اساس تعهدات مربوط به کنواسیون چهارم ژنو و پروتکل های الحاقی در خصوص جنگ های غیر بین المللی در برابر نقض حقوق شهروندان مسئول و پاسخگو دانسته است.

در پایان گزارش کمیسیون حقوق بشر اسلامی تصریح شده است :در جنگی که طی آن هزاران نفر کشته وزخمی شده و صدها هزار نفر به واسطه آن از خانه های خود آواره شده اند فقط آرمان ها ی مردم یمن و حق مشروع آنان برای پایان دادن به یک حاکمیت دیکتاتوری فراموش و نادیده گرفته شده است.
 
https://taghribnews.com/vdccemqss2bqos8.ala2.html
مرجع : کمسیون حقوق بشر اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی