تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 197062

واکنش علمای بحرین به انحصار عزاداری در حسینیه‎ها

علمای بحرین در بیانیه‌ای به اقدام سازمان اوقاف جعفری در محدود کردن عزاداری شهادت امام علی(ع) در حسینیه‎ها واکنش نشان داد.
واکنش علمای بحرین به انحصار عزاداری در حسینیه‎ها

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علمای بحرین در بیانیه‌ای از تصمیم اداره اوقاف جعفری بحرین و حکومت در ممنوعیت خروج دسته های عزا در مناسبت های دینی انتقاد کردند.
 
در این بیانیه آمده است: دسته‌ها و هیأت های عزاداری اهل بیت (ع) که نشان از عمق ولایت و ارادت و همدردی مسلمانان با ائمه معصومین(ع) دارد، همانند گذشته و با عزت، عظمت و حضور هرچه بیشتر مردم به حرکت خود ادامه می دهند و به تعظیم شعائر اسلامی خواهند پرداخت.
 
در این بیانیه تصریح شده است: تهدید تروریست ها و تکفیری ها نه تنها از شور و حرارت مردم نمی کاهد بلکه سبب حضور حداکثری ارادتمندان و محبان اهل بیت (ع) در مراسم ها می شود. شعار هیات من الذله زینت بخش این مجالس خواهد بود.
 
گفتنی است اداره اوقاف جعفری بحرین چندی پیش خواستار محدود شدن برگزاری مراسم عزاداری روز شهادت امام علی (ع) در داخل حسینه ها شده بود.
 
 خبر دیگر از بحرین این که امام جمعه منطقه الدراز بحرین با اشاره به تهدیدهای تروریستی تأکید کرد که شهادت برای ما کرامت است. 
 شیخ محمد صنقور درخطبه های نمازجمعه در مسجد امام صادق(ع) تصریح کرد: انفجارهای تروریستی اخیر در مساجد عربستان و کویت حاوی پیامی برای حکومت ها و گروه‌های هدف بود و تروریستها ثابت کردند که قدرت و توان اطلاعاتی و امنیتی حکومتها ضعیف و قابل نفوذ است. 
 
این عالم شیعی افزود: این انفجارها حاوی پیامی واضح برای حکومت است که آنها در هر زمان، هر مکان و در هر سطحی که بخواهند توان اجرای نقشه های تروریستی خود را دارند و به راحتی امنیت را به چالش می کشانند.
 
امام جمعه منطقه دراز تأکید کرد: ما از مرگ نمی ترسیم. شهادت در راه خدا برای ما کرامت است. ای تروریست ها اگر هدف شما از ایجاد ناامنی این است که ملت بحرین از خواسته های خود دست بکشد و فقط به حفظ جان خود حریص باشد، بدانید که سخت در اشتباهید. حتی اگر تمام عزم خود را جزم کنید  هرگز به هدف خود دست نخواهید یافت.
 
 

 
https://taghribnews.com/vdccemqsi2bqox8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی