تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 167362
نمایندگان مجلس در گفت و گو با تقریب:

وابستگی برخی کشورهای منطقه به غرب موجب شده که آنها ازغزه حمایت نکنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تقریب تأکید کردند: وابستگی بسیاری از کشورهای منطقه به غرب و قدرت های بزرگ موجب شده که آنها ازغزه حمایت نکنند.
وابستگی برخی کشورهای منطقه به غرب موجب شده که آنها ازغزه حمایت نکنند
"محمد حسین فرهنگی" عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون عدم نقش آفرینی کشورهای اسلامی پیرامون مسئله غزه گفت: تنها عامل این مسئله اختلافات جدی است که میان کشور های اسلامی وجود دارد.

وی افزود: در عین حال نقش برخی کشورها و قدرت ها در افزایش این اختلافات میان کشورهای اسلامی را نباید انکار کرد، سرمایه گذاری وسیعی از سوی کشور یک جانبه گرای آمریکا و دولت های هماهنگ با آن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ایجاد درگیری میان آنها صورت گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: همچنین سران برخی کشور های منطقه نیز تابع محض قدرت های بزرگ هستند و همین مسئله باعث ایجاد چندگانگی بین کشور های اسلامی شده است.

برخی کشور های منطقه به ظاهر اسلامی هستند
"حامد قادر مرزی" نماینده مردم قروه و دهگلان و عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار تقریب در این باره اظهار داشت: بسیاری از کشور های اسلامی بجز جمهوری اسلامی ایران به ظاهر اسلامی هستند و سیاست های کلی این کشور ها متأسفانه طوری طراحی شده که خلاف منافع اسرائیل نباشد، بنابراین چطور می توان از این کشور ها انتظار داشت که خلاف منافع اسرائیل از مردم مظلوم غزه حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر کشورهای عربی منطقه کشور های مستقلی نیستند اظهار داشت: درست است که این کشور ها به ظاهر دارای مرز، سرزمین، ملت و حکومت مستقلی هستند ولی رفتارهایی که آنها نشان می دهند و مجموعه کارهای آنها این را به ما نشان می دهد که کشور های مستقلی نیستند.

قادر مرزی با تأکید بر اینکه حفظ منافع اسرائیل و آمریکا برای برخی از کشور های منطقه جزء سیاست های کلی حکومت هایشان است، اظهار داشت: قطعا اگر اینگونه نبود اسرائیل غاصب با خودکامگی خاصی نمی توانست این همه جنایت علیه بشریت را مرتکب شود و در حمله اخیرشان به غزه بیش از ۲۱۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۱۱ هزار نفر مجروح شده اند که این نوعی نسل کشی است.

گفت و گو تنظیم: محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdccemqsi2bqe18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی