تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 257164

استقبال فلسطینی‌ها از بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس

گروه‌های فلسطینی با استقبال از نتایج کنفرانس بین‌المللی صلح در پاریس، این کنفرانس را تکمیل کننده قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌ها دانسته و خواهان به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین شدند.
استقبال فلسطینی‌ها از بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "صائب عریقات" دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با استقبال از بیانیه پایانی کنفرانس بین‌المللی صلح در پاریس از تمامی کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس که مخالفت خود را با اشغالگری و سیاست شهرک‌سازی اعلام کردند، تقدیر و تشکر کرد.

عریقات تأکید کرد: زمان آن فرا رسیده که اسرائیل به خاطر اقدامات برنامه‌ریزی شده‌اش در نقص قوانین بین‌المللی و حقوق فلسطینی‌ها مورد محاکمه قرار گرفته و براساس قوانین بین‌المللی و خواست جهانی با آن برخورد شود.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف از کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس خواست فورا کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسند.

وی تأکید کرد: کنفرانس صلح پاریس این پیام را برای اسرائیل داشت که تحقق صلح و ثبات در منطقه و جهان بدون توقف اشغال نظامی اراضی فلسطینی‌ها ممکن نیست.

"ریاض مالکی"  وزیر امور خارجه فلسطین نیز ضمن استقبال از بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس، آن را دستاورد دیگری پس از تصویب قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت علیه شهرک سازی‌های اسرائیل دانست.

مالکی گفت: بیانیه پایانی کنفرانس پاریس تکمیل کننده قطعنامه اخیر شورای امنیت است؛ این بیانیه اساساً بر راه‌حل تشکیل دو کشور و حمایت از آن و نیز اجبار اسرائیل به توقف اقدامات و سیاست‌های یک جانبه‌اش در نقض راه‌حل دو کشوری تأکید دارد.

وزیر امور خارجه فلسطین تأکید کرد: حضور نمایندگان ۷۰ کشور جهان در این کنفرانس و نیز مشارکت سازمان‌های اصلی منطقه‌ای جهت توافق درمورد لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین با عقب نشینی کامل اسرائیل تا مرزهای ۱۹۶۷ منعکس کننده اتفاق نظر جهانی در مخالفت با اشغالگری و سیاست‌های اسرائیل است و اسرائیل را به رعایت قوانین بین‌المللی و حقوق بشر ملزم می‌کند.

وی در ادامه از دولت فرانسه به دلیل تعهدات سیاسی و اخلاقی‌اش برای برگزاری این کنفرانس در راستای تحقق تشکیل کشور مستقل فلسطین تقدیر و تشکر  و ابراز امیدواری کرد که پاریس به تلاش‌های خود در اجرای بندهای بیانیه پایانی از جمله به رسمیت شناختن کشور فلسطین پایبند بوده و در راستای اجرای راه‌حل دو کشوری ادامه دهد.

در مقابل "دنی دانون" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل  کنفرانس صلح پاریس را "به دور از واقعیت" توصیف کرد و مدعی شد: این کنفرانس تنها تلاشی برای غافلگیری چند روز پیش از ورود دولت جدید آمریکا به کاخ سفید بود.

دانون در ادامه تاکید کرد: اسرائیل با دولت جدید آمریکا در راستای از بین بردن نتایج و پیامدهای قطعنامه اخیر شورای امنیت و سایر اقدامات یک جانبه همکاری خواهد کرد.

کنفرانس پاریس برای صلح در خاورمیانه روز یکشنبه با مشارکت نمایندگان ۷۰ کشور از جمله ۴۰ وزیر و نمایندگان تعداد زیادی از نهادهای منطقه‌ای برگزار شد؛ در این کنفرانس نمایندگان فلسطین و اسرائیل حضور نداشتند.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که بیانیه پایانی کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس را امضا نکرده است؛ وزارت خارجه انگلیس با اعلام این مطلب اعتراض خود نسبت به کنفرانس پاریس که بدون حضور طرفین درگیر برگزار شد را دوباره نشان داد.

در بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس آمده است که تنها راه برای تحقق صلح عادلانه و دائم در خاورمیانه راهکار تشکیل دو کشوری است که در صلح و امنیت در کنار هم زندگی کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdccemqi02bqps8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی