تاریخ انتشار۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۲
کد مطلب : 256967
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

​اقوام و اقلیت های دینی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اقوام و اقلیت های دینی در کشور ما در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در حفظ آن نقش مهمی را ایفا کرده اند.
​اقوام و اقلیت های دینی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده اند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی در نشست کمیته فرهنگی و اقلیت‎‎های دینی ستاد دهه فجر استان آذربایجان غربی اظهار کرد: اقلیت های دینی همواره در کنار تمام ایرانیان بودند و شهدای بسیاری هم در جریان انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس تقدیم کرده اند.

وی افزود: در گرامیداشت دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقلیت های دینی مانند سال های گذشته دوشادوش همه ایرانیان در این آیین و گرامیداشت شرکت می کنند.

کریمی با بیان اینکه نخستین گام در صیانت از انقلاب اسلامی حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی است، اضافه کرد: مراسم دعا و نیایش توسط کلیساهای چهارگانه آذربایجان غربی و دیدار از خانواده های معظم شهدای آسوری و ارمنی توسط مسئولان استانی، دیدار با شخصیت های اقلیت های مذهبی و دینی، برپایی نمایشگاه توانمندی های آسوریان ارومیه، برگزاری مراسم برنامه جشن انقلاب ویژه اقلیت های دینی، نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان و بازسازی و بازخوانی سرودهای انقلاب در مدارس اقلیت های دینی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای اقلیت های دینی استان است.

وی تصریح کرد: به همین مناسبت ناقوس تمام کلیساها و زنگ مدارس اقلیت های دینی در ارومیه، سلماس و چالدران به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در لحظه ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی نواخته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال جشن های پیروزی انقلاب گسترده تر و با رویکرد مردمی برگزار می شود، اذعان کرد: باید سعی کرد از برنامه های کلیشه ای در این ایام پرهیز و برنامه هایی اجرا شود که تاثیر عمیق تری بر افکار عمومی به ویژه قشر جوان داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت شادی آفرینی در برنامه‌های دهه فجر گفت: ما باید سعی کنیم که این شور و شعف دهه فجر را در طول سال تعمیم دهیم و بتوانیم فضای شادی را دراستان ایجاد کنیم .
کریمی همچنین بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های هنری دهه فجر تاکید کرد.

 
https://taghribnews.com/vdcceeqim2bqpo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی