تاریخ انتشار۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 168569
محمدی عراقی:

امروز رسالت علمای دین در جهان اسلام بسیار سنگین است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، علمای اسلام را به مقابله با فتنه های تکفیری و گروه های افراطی که در پی بدنام کردن اسلام هستند، فراخواند.
امروز رسالت علمای دین در جهان اسلام بسیار سنگین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمدی عراقی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در کنفرانس بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین و در جلسه عمومی اتحادیه علمای مقاومت با ذکر آیاتی از قران و احادیث نبوی بر جایگاه و منزلت علما در اسلام تأکید کرد و گفت: همان اندازه که علما در اسلام جایگاه والایی دارند مسئولیت آنان نیز سنگین است.

وی افزود: هرگاه در جامعه ای اندیشمندان و علما به وظیفه خود عمل کنند آن جامعه به پیروزی و موفقیت می رسد اما اگر علما به وظیفه خود عمل نکنند، جامعه به سمت سقوط و نابودی پیش می رود و ما شاهد هستیم که هر جا انقلاب و جنبش و نهضتی پایه گذاری شده است، رهبر و هدایتگر آن از شخصیتهای اسلامی بوده است.

عراقی در ادامه تصریح کرد: امروز رسالت علمای دین در جهان اسلام بسیار سنگین است چرا که دنیا در حال تحول است و به برکت بیداری اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی در منطقه و به برکت حماسه ها و  خون شهدا، نقشه های استکبار جهانی برای در اختیار گرفتن منطقه به هم خورده است و آنها عصبانی شده و توطئه های خود را بیشتر کرده اند و اینجاست که مسئولیت علما سنگین تر می شود و احساس نیاز به تشکیل اتحادیه ای قوی از تشکل های جهان اسلام بیشتر از هر زمانی احساس می شود.

وی در پایان ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این کنفرانس و استقبال علما برای پیوستن به اتحادیه علمای مقاومت،  علمای اسلام را به مقابله با فتنه های تکفیری  و گروه های افراطی که در پی بدنام کردن اسلام هستند، فراخواند.
https://taghribnews.com/vdcce4qso2bqep8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی