تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 243466

برگزاری همایش بین‌المللی امام حسین (ع) در کربلای معلی

همایش بین‌المللی امام حسین (ع)، با شعار «نهضت حسینی؛ جایگاه تکامل انسانی» در كربلاي معلي برگزار شد.
برگزاری همایش بین‌المللی امام حسین (ع) در کربلای معلی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، همایش بین‌المللی امام حسین (ع)، با شعار «نهضت حسینی؛ جایگاه تکامل انسانی» از سوی آستان مقدس عباسی و با مشارکت وزارت عالی آموزش و پرورش عراق، دانشگاه کربلا و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و همکاری رایزنی فرهنگی كشورمان در سالن اجتماعات امام حسن مجتبی (ع)، در كربلاي معلي برگزار شد.
 
در اين همايش كه جمعي از اندیشمندان داخلی و خارجی حضور داشتند، سید‌محمد الاشیقر، تولیت آستان مقدس عباسی، طي سخنانی اظهار كرد: امروز همه ما مهمان قبله عاشقان آزادی هستیم تا از فیوضات واقعه کربلا بهره‌مند شویم، چراكه این همایش شروعی برای تحکیم مفاهیم و مبادی نهضت امام حسین (ع) و پالایش نظریات موجود از نظریه‌های اخلاقی جعلی خواهد بود تا نقشه راهی برای تمام کسانی که قصد بنیانگذاری نظریه‌ای اخلاقی دارند باشد.
 
وي افزود: نظریه‌هایی که امروز کاملا به حد اشباع رسیده‌اند و می‌توانند با استفاده از راه و روش امام حسین (ع) که طی اعصار مختلف همچنان تازه و تجدیدپذیر مانده است به روز شده و حرف‌های جدیدی ارائه كنند.
 
حسین هاجری، نماینده سازمان سمت از ایران گفت: شخصیت امام حسین (ع) از قالب یک دین و مذهب مشخص فراتر رفته و شخصیت عظیم ایشان روشنگر راه همه جهانیان شده است؛ بسیاری از رهبران جهان به افکار امام تأسی جسته‌اند و بسیاری از ادیان و مذاهب همراه مسلمانان در پیاده‌روی اربعین مشارکت می‌کنند.
 
وي در ادامه، بيان كرد: بر این اساس وظیفه خود دانستیم تا در زمینه نهضت امام حسین (ع) تحقیق نموده و اهداف این نهضت عظیم و میراث ارزشمند آن را بررسی كنیم. امام حسین (ع) خود هدف نهضت را اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر معرفی كرده‌اند و ما در این همایش به این موضوعات خواهیم پراخت.
 
بنابر اعلام اين خبر، در اولین روز از همایش، چهار مقاله پژوهشی با موضوع «تأثیر نهضت حسینی بر آزادی ملت‌ها» ارائه شد. همچنین، در حاشیه این همایش، جلسه ارائه مقالات پژوهشی به زبان انگلیسی نیز برگزار شد، هدف از اضافه کردن بخش مقالات به زبان انگلیسی فرستادن پیامی به جهان با این عنوان بود که نهضت حسینی جهانی است و فقط مختصص یک زبان و یا یک ملت نیست و به این دلیل مقالات ارائه شده بسیار محکم و ارزشمند بود.
 
در این همایش دو روزه بیش از ۲۰ عنوان مقاله به زبان عربی و ۵ عنوان مقاله به زبان انگلیسی با موضوعات جایگاه تکامل انسانی با مشارکت اندیشمندان، علماء و نخبگان کشورهای عراق، ایران و بحرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcce1qie2bq008.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی