تاریخ انتشار۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 275984
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب:

اقدامات تقریبی امام صادق (ع) الگویی برای مسلمانان است

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب، گفت: امام صادق (ع) در جهت اتحاد و انسجام امت اسلامی اقدامات متعددی انجام دادند که می تواند الگویی برای مسلمانان در فعالیت های تقریبی باشد.
اقدامات تقریبی امام صادق (ع) الگویی برای مسلمانان است
«مولوی خیرالله یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: ایشان بر پرهیز از مجادلات و مناقشات غیر عالمانه، بیان حقیقت برای اتمام حجت و احترام به نظرات و اعتقادات طرف مقابل تاکید فراوانی می کردند.

به گفته وی؛ در دیدگاه امام صادق (ع) مناظره و مباحثات کلامی شایسته کسانی است که توان علمی چنین کاری را دارند.

امام جماعت روستای قره تپه بهشهر با اذعان بر اینکه کشاندن مباحث پیچیده علمی به میان عامه مردم، فایده ای جز پراکندن شبهه و اختلاف در جامعه ندارد، گفت: متاسفانه بردن بسیاری از مباحث علمی به میان عامه مردم و سوق دادن آنها به سرگردانی و یا تعصبات جاهلانه از مشکلات امروز جامعه اسلامی است.

وی، افزود: مردم عامی که از جزئیات،
اصول و مبانی معارف دینی، کلامی و شیوه استدلال در این گونه مباحث شناخت دقیقی ندارند، چگونه می ‌توانند در این مباحث اظهار نظر و استدلال کنند.

به گفته این عالم برجسته شمال کشور؛  برگزاری جلسات مناظره و بیان نقد و دیدگاه ها و جدال های علمی بین متخصصان و علمای مذاهب اسلامی از شیوه های تقریبی امام جعفر صادق (ع) بود.

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اخلاق و کردار حضرت صادق (ع) به گونه ای بود که مسلمان و غیر مسلمان را جذب خود می کرد، تصریح کرد: رفتار حسنه آن حضرت با مسلمین و حتی غیر مسلمانان به صورتی بود که همگان مجذوب اخلاق پسندیده ایشان می شدند.

 وی، ادامه داد: اگر امروز امت اسلامی اخلاق و رفتار امام صادق (ع) را الگوی خود بدانند شاهد حل بسیاری از مشکلات و معضلات جهان اسلام خواهیم بود.

به گفته مولوی یعقوبی؛ در شرایط حساس کنونی جهان اسلام مسلمین باید بزرگان دین مبین اسلام را الگوی خود در همه جوانب زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند تا موفقیت روزافزون را شاهد باشند.
 
https://taghribnews.com/vdcc4pqi02bqmo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی