تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 189782

ساخت مسجد و مرکز بزرگ اسلامی در کرواسی

قرارداد ساخت مسجد و مرکز بزرگ اسلامی شهر سیساک در کرواسی، با حضور مفتی کرواسی، شهردار شهر سیساک و رییس شورای اسلامی شهر، امضا شد.
ساخت مسجد و مرکز بزرگ اسلامی در کرواسی

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زاگرب، در مراسم امضای قرارداد ساخت مرکز بزرگ اسلامی شهر سیساک، دکتر عزیز حسنویچ، مفتی کرواسی، ضمن تقدیر از همراهی مسوولین شهرداری، ساخت مرکز اسلامی را نشانه تفاهم و همزیستی ادیان در کرواسی بر شمرد و با اشاره به خدمات فرهنگی و اجتماعی این مجموعه، ارتقای فرهنگی و دینی را از جمله نیازهای امروزه بشر عنوان کرد.
 
بانیچک، شهردار سیساک نیز خدمت رسانی به همه مردم شهر را از وظایف شهرداری دانست و از اینکه مردم مسلمان شهر با ساخت این مجموعه دارای مرکزی فرهنگی و دینی خواهند بود ابراز رضایت کرد.
 
 مسجد و مرکز بزرگ اسلامی سیساک، قرار است در زمینی به مساحت 23 هزار مترمربع و با زیربنای 2500 متر مربع ساخته شود.
 
عملیات اجرای ساخت این مرکز از سال آینده آغاز می شود و ساختمان آن شامل شبستان اصلی مسجد، کلاس درس، کتابخانه، منزل امام جماعت و پارکینگ خواهد بود.
 
این مرکز اسلامی چهارمین مرکز بزرگ اسلامی کرواسی پس از شهرهای زاگرب، ری یکا و گونیا خواهد بود. هزینه ساخت این مسجد را مسلمانان این کشور و کشورهای اسلامی و شهرداری شهر تامین می کنند.
 
در شهر سیساک که مرکز استان سیساک-مسلاوینا است، 2500 مسلمان زندگی می کنند درحالیکه شمار مسلمانان کل این استان، 4000 نفر تخمین زده شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcc4oqsi2bq4m8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی