تاریخ انتشار۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 217384

تحصن یمنی ها مقابل مقر سازمان ملل در صنعا

شخصیت های معروف سیاسی، فرهنگی و هنری به همراه جمع کثیری از مردم یمن، با تحصن در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا، ادامه تجاوزات سعودی به یمن را محکوم کردند.
تحصن یمنی ها مقابل مقر سازمان ملل در صنعا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العالم، تحصن کنندگان یمنی تاکید کردند که هرگونه گفت وگوی سیاسی در یمن باید پس از برطرف شدن محاصره مردم و اجازه ورود دارو و مواد غذایی و سوخت به این کشور باشد.
 
تحصن کنندگان همچنین همدستی سازمان ملل با عربستان و سرپوش نهادن بر بمباران یمنی ها به دست آل سعود پیش از برگزاری اجلاس ژنو و هنگام برگزاری آن را محکوم و تاکیدکردند این مساله، پاکدستی سازمان ملل را زیر سؤال می برد.
 
شرکت کنندگان در این تحصن خاطر نشان کردند: بیش از 9 ماه تجاوز عربستان سعودی و مزدورانش به یمن و بمباران زیرساخت ها، اماکن مسکونی، کارخانه ها، تخریب راهها و جاده ها و بمباران بیمارستان ها، مساجد و مدارس و ساختمان های خدمات رسانی، انبارهای مواد غذایی، کامیون های حمل مواد غذایی، سوخت و نیروگاه های برق و هر آن چه به زندگی شهروندان یمنی مربوط می شود، سبب شکل گیری فاجعه ای انسانی در یمن شده است.
 
تحصن کنندگان، سکوت و همدستی سازمان ملل و نادیده گرفتن اوضاع انسانی در این کشور را به مثابه مشارکت واقعی این سازمان در جنایت های جنگی و غیرانسانی دانستند و دبیرکل سازمان ملل و اعضای دائم شورای امنیت را از نظر اخلاقی، انسانی و قانونی در قبال تجاوزات وحشیانه و محاصره مردم یمن، مسؤول دانستند.
 
یمنی های متحصن در پایان، جنایات عربستان در یمن را مغایر با همه قوانین و پیمانها و معاهده های بین المللی دانستند و ارتکاب این جنایت ها را عامل از بین رفتن صلح و امنیت بین المللی شمردند.
https://taghribnews.com/vdcc4mqi02bqs18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی