تاریخ انتشار۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 186488

کشف یک هسته تروریستی مرتبط با داعش در مغرب

یک هسته تروریستی مرتبط با داعش که درحال برنامه ریزی برای اجرای عملیات انتحاری بود، بدست نیروهای مغربی کشف شد و اعضای آن دستگیر شدند.
کشف یک هسته تروریستی مرتبط با داعش در مغرب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبكه العالم، نیروهای مغربی توانستند یك هسته تروریستی مرتبط با داعش را كه درحال برنامه ریزی برای اجرای عملیات انتحاری با خودرو و ترور نظامیان و سیاستمداران به شیوه داعش بود، كشف و اعضای آن را بازداشت كنند.
 
"عبدالحق خیام" رئیس تحقیقات قضایی سازمان اطلاعات داخلی مغرب با تشریح جزئیات این گروه گفت: ماموران ما
این هسته را از پنج ماه پیش زیرنظر داشتند. آنان با گروه تروریستی داعش بیعت كرده بودند و قصد داشتند كه خود را "ولایت دولت اسلامی در بلاد غرب دور- نوادگان یوسف بن تاشفین" بنامند که 13 عضو این هسته  در 9 شهر مغرب بازداشت شدند.
 
وی افزود: این متهمان قصد داشتند از تجربه گروه داعش در عراق و سوریه استفاده كنند زیرا درصدد حمله به مقبره سیدی بوعبید الشرقی در شهر ابی الجعد و ربودن شخصیت های غیرنظامی و نظامی و سربریدن آنها بودند.
 
نیروهای امنیتی مغربی توانستند مقادیری سلاح و ظروف حاوی سم را در یك خانه در شهر اكادیر در جنوب مغرب كشف و ضبط كنند. این همان خانه ای بود كه سردسته این هسته تروریستی در آنجا بازداشت شد.
 
عناصر این هسته تروریستی بین 19 تا 37 سال سن داشتند و قبل از بیعت با گروه تروریستی داعش، با شبكه القاعده در ارتباط بودند.
 
https://taghribnews.com/vdcc4eqs42bq408.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی