تاریخ انتشار۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 236185

روز قدس فریادی رسا علیه ظلم و ستم

حجت الاسلام و المسلمین اوحدی: برگزاری روز قدس به فریادی رسا علیه ظلم و ستم تبدیل شده است
روز قدس فریادی رسا علیه ظلم و ستم
    حجت الاسلام  و المسلمین علی اصغر اوحدی،   مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب با اشاره به اینکه برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس با مرور زمان گسترده تر شده، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که این شعار حضرت امام خمینی به یک فریاد رسا علیه ظلم و ستمی تبدیل شده که بر فلسطینیان روا داشته می شود.

     وی با بیان این نکته که به برکت نیت پاک امام رحمةالله علیه، روز جهانی قدس تبدیل به یک روز  جهانی شده است، تصریح کرد: شرکت در این راهپیمایی بر روی جهان اسلام و مسئله فلسطین به طور قطع تاثیر خواهد داشت چرا که یک اظهار همدردی با فلسطینیان و انزجار فراگیر و جهانی علیه ستم است که قطعا بسیار موثر خواهد بود.

      مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در امور فرهنگی همچنین افزود: هر چه امت اسلام بیشتر بتوانند این شعار را حفظ کرده و این حرکت را تداوم بخشیده و توسعه دهند، نیکوتر خواهد بود چرا که مسلماً شرکت در این مراسم یک حرکت بسیار مهم و ارزشمند در راستای مقابله با ظلم و ستمی است که امروز در دنیا شاهد آن هستیم. این موضوع فقط مسئله فلسطین را شامل نمی شود بلکه نقطه نظر آن، مقابله با هر گونه حرکت ستمگرانه در جهان است.

      وی همچنین در رابطه با نقش علمای اسلام در برگزاری مراسم شکوهمند روز جهانی قدس اذعان داشت: علما وظیفه اصلی دارند چرا که امت اسلامی چشمشان به علماست. علما جایگاه بسیار مهم و بانفوذی در بین امت اسلامی دارند، بنابراین در درجه اول باید علما موضع مثبت نسبت به این روز داشته باشند و در مراسم آن مشارکت کنند تا امت اسلامی هم با تأسی از علمای خود که مورد اعتمادشان هستند، بتوانند به بهترین وجه در این مراسم شرکت نمایند
 
https://taghribnews.com/vdcc4eqip2bq1s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی