تاریخ انتشار۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 218086

ورود کامیون‌های حامل کمکهای بشردوستانه به سه شهر سوریه

کامیون‌های حامل امدادهای بشردوستانه، سرانجام در قالب توافق میان دمشق و تروریست‌های تکفیری برای تسهیل انتقال مواد غذایی و دارویی، به سه شهر محاصره شده سوریه وارد شدند.
ورود کامیون‌های حامل کمکهای بشردوستانه به سه شهر سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به گفته شاهدان،  یک کاروان حامل امدادهای بشردوستانه به مضایا، 24 کیلومتری شمال غرب دمشق، وارد شده است در حالی که نیروهای دولتی اطمینان یافته‌اند یک کاروان دیگر نیز به فوعه و کفریا، دو شهر دیگر در استان ادلب در شمال غرب سوریه که تحت محاصره تروریست ها است، وارد خواهند شد.

خبرگزاری رسمی سوریه " سانا" پیش از این  گزارش داد که کامیون‌های حامل امدادهای بشردوستانه از دمشق به راه افتاده و به حومه سه شهر رسیدند.

این امدادرسانی بخشی از توافقی است که هفته گذشته به همت سازمان ملل میان دولت و معارضان سوری منعقد شد.

منابع آگاه می‌گویند، چهل کامیون که حامل تدارکات کافی برای مدت یک ماه هستند، قرار است به این دو منطقه در شمال غرب و جنوب غرب سوریه وارد شوند.

گزارش‌های منتشر شده در چند روز گذشته نشان می‌دهند، چند نفر که بیشتر آن‌ها بیمار بودند، از فرط گرسنگی در مضایا جان باختند.

منابع حامی دولت این ادعاها را رد کرده و گفتند: تروریست های منطقه از دسترسی شهروندان نیازمند به مواد غذایی جلوگیری کردند.

ساکنان مضایا به خبرنگاران گفتند که معارضان سوری، اکتبر 2015، محمولۀ امدادهای بشردوستانه را مصادره و انبار کردند و سپس به قیمت گزاف به ساکنان منطقه فروختند.

توافق دمشق و تروریست ها برای امدادرسانی بشردوستانه به سه شهر محاصره شده سوریه دو هفته قبل از دور جدید مذاکرات صلح میان دولت و مخالفان که قرار است در شهر ژنو سوئیس برگزار شود، منعقد شد.
https://taghribnews.com/vdcc44qie2bqsx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی