تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 28878
عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز:

اظهارات شيخ الازهر از بركات فتواي رهبر معظم انقلاب است

يكي از اعضاي ارشد جامعه روحانيت مبارز با اشاره به اظهارات اخير احمد الطيب، شيخ الازهر مبني بر انتقاد از كساني كه شيعه را تكفير را مي‌كنند، اين اظهارات را از بركات فتواي رهبر معظم انقلاب مبني بر حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت خواند و تأكيد كرد: بركات فتواي رهبر معظم انقلاب انشاءالله يك به يك ظاهر مي‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد رضا اكرمي، نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد رضا اكرمي، نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد رضا اكرمي، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار تقريب، در اين‌باره يادآور شد: ما بعد از رحلت پيامبر مكرم اسلام، شاهد وجود اختلافات بين مسلمانان بوده و هستيم اما با همه اين اختلافات، يكسري مباني و اصول داريم كه به خاطر آن، قطعا دوست داريم و ضمنا وظيفه‌مند هستيم كه به اسلام ناب محمدي(ص) فكر كنيم، براي تبليغ آن در تلاش باشيم، به آن وفادار بوده و براي حفظ و حراست از آن هر گونه فداكاري داشته باشيم. 

وي اضافه كرد: ۳۰ سالي است كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، دشمن درصدد برآمده به اختلافات دامن بزند و با پررنگ كردن آنها، مسلمانان را رو در روي هم قرار دهد و خود از اين دعوا استفاده كند. 

اين نماينده مجلس، ضمن تأكيد بر لزوم تمركز همه توان و حواس جهان اسلام و علماي اسلامي براي ممانعت از اختلاف‌افكني‌هاي دشمنان، اظهار داشت: كسي منكر اختلافات نيست، اما بايد دقت داشته باشيم كه در طرح اختلافات، منطق حاكم باشد؛‌
آن هم منطق اسلام ناب محمدي(ص) و قرآن و اهل بيت عليهم‌السلام. 

وي اضافه كرد: منطق اسلام ناب محمدي(ص)، نمي‌گويد كه خلاف باورهاي خود را بپذيريد بلكه تأكيد دارد به خلاف در حد همان خلاف نگاه كنيد و از آن چيزي كم يا به آن چيزي اضافه نكنيد و در مخالفت با آن مبالغه و زياده‌روي نكنيد. 

اكرمي افزود: سيره نبوي و ائمه مطهر ما، بر اين استوار است كه اختلافات احتمالي موجب آسيب زدن به اصل موضوع يعني اصل اسلام نشود. اين اصل را در جاي جاي عملكرد ائمه اطهار مي‌توان ديد. 

وي با اشاره به اينكه، امروز تمام يك و نيم ميليارد مسلمان سراسر جهان در توحيد، كتاب، قبله، نبوت،‌ نماز، روزه، حج، زكات و بسياري از امور مشترك هستند، تأكيد كرد: بايد روي اين مشتركات اهتمام كرد و در اختلافات، روال را بر مباحثه علمي و پرهيز از مشاجره و منازعه گذاشت. 

اين عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، با بيان اينكه فتواي رهبر معظم انقلاب در همين راستاست، به تلاش‌هاي تقريبي گذشته در اين زمينه اشاره كرد و گفت: دارالتقريب كه به دست مرحوم آيت‌الله العظمي بروجردي تأسيس شد، بركات بسياري داشت از جمله اينكه شيخ شلتوت فتوايي داد مبني بر قابل قبول بودن عمل به فقه شيعي. مرحوم آيت‌الله بروجردي خود اين فتوا را آرزوي همه ائمه دانستند. 

اكرمي ادامه داد: امروز مي‌بينيم كه رئيس جامعه الازهر در جايگاه مهم
خود، اظهار مي‌دارد كه ما پشت سر يك امام جماعت شيعي نماز مي‌خوانيم. اين از بركات فتواي رهبر معظم انقلاب است و بركات فتواي تاريخي ايشان يك به يك انشاءالله ظاهر خواهد شد. 

وي در اين زمينه به وظيفه همه شيعيان و اهل سنت به ويژه علما و روحانيون و حوزه‌هاي علميه اشاره كرد و گفت: بايد هر چه مي‌توانيم در داخل و خارج از كشور، بر اين مسائل مانور دهيم و بايد اصل برادري را محور حركات خود قرار دهيم. 

اكرمي در پايان نيز تأكيد كرد: بايد از اين پس همگي، مشتركات را محور قرار دهيم و هرگز باب منازعه و مشاجره را باز نكنيم و بدانيم كه پيامد باز شدن باب منازعه، تضعيف مسلمانان يعني خودمان در جهان امروز خواهد بود و اين ضعف به نفع هيچ كس نيست.

گفتني است، شيخ احمد الطيب شيخ الازهر، چند روز پيش در گفت‌وگويي با روزنامه لبناني النهار با انتقاد از عملكرد برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي در "تكفير شيعه"، تصريح كرد: اين مسئله غيرقابل قبول است و ما هيچ توجيهي براي اين كار در قرآن كريم و سنت رسول خدا و دين مبين اسلام نمي‌بينيم. ما پشت شيعه نماز مي‌خوانيم و برخلاف برخي شايعات، قرآن دومي در ميان شيعه وجود ندارد وگرنه خاورشناسان به دقت اين مساله را مورد بررسي قرار مي‏دادند و اين طعمه خوبي براي مطالعات آنها مي‏شد. 
پيش از آن نيز، رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه‌اي، در پاسخ به استفتاء جمعي از علماي شيعه عربستان، فتوايي را مبني بر حرمت اهانت به نمادها و مقدسات اهل سنت و همسران پيامبر اعظم(ص) صادر كردند. 


https://taghribnews.com/vdcc44qi.2bq4m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی