تاریخ انتشار۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 213487

هلاکت شماری از مزدوران سعودی در یمن/ ادامه بمباران شهروندان یمنی

منابع نظامی یمن اعلام کردند: شماری از نیروهای وابسته به ‌منصور هادی رییس جمهور فراری یمن، در درگیری با نیروهای مردمی این کشور به هلاکت رسیدند.
هلاکت شماری از مزدوران سعودی در یمن/ ادامه بمباران شهروندان یمنی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی یمن گفتند نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن  با حمایت ائتلاف متجاوز سعودی به تهاجم خود در جنوب این کشور علیه مردم یمن ادامه می دهند.
 
این منابع تصریح کردند: دست کم 12 نفر از نیروهای کمیته های مردمی در استان ضالع درحملات نیروهای وابسته به منصور هادی به شهادت رسیدند.
 
همچنین هشت نفر از نیروهای انصارالله نیز در استان نفت خیز مأرب ( شرق صنعا)‌ براثرحمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسیدند. هواپیماهای سعودی همچنین مناطقی را در صنعا بمباران کردند.
 
ضالع یکی از پنج استانی است که نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن، تابستان گذشته آن را به تصرف خود در آوردند.
 
جنگنده های متجاوز عربستان سعودی مناطق مسکونی شهر صرواح در استان مأرب یمن را سه بار بمباران کردند.
 
جنگنده های متجاوز عربستان  به خانه یکی از شهروندان یمنی در روستای الکریف در المسراخ از مناطق تعز حمله کردند که به قربانی شدن دو دختر نوجوان منجر شد.
 
نیروهای یمنی در پاسخ به این حملات، دیروز 12 موقعیت نظامی عربستان سعودی را در عمق خاک این کشور تصرف کردند.
 
 نیروهای انصارالله نیز به تازگی توانستند شهر دمت (دومین شهر استان ضالع) را از نیروهای مزدورمنصور هادی و متجاوزان تحت فرماندهی عربستان  بازپس گیرند.
 
ارتش یمن و جنبش انصارالله در روزهای گذشته عملیات خود را در خاک عربستان سعودی تشدید کرده اند و در سه استان جنوبی عربستان حضور دارند. خبرها حاکی از آن است که ارتش و کمیته های مردمی یمن توانسته اند طی یک عملیات 12 موقعیت نظامی جدید عربستان سعودی را در جیزان تحت کنترل خود بگیرند.
 
کمتر از 48 ساعت پس از آن که ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند موضع نظامی نهوقة را در نجران تصرف کنند یک منبع نظامی به الاخبار گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن عصر دیروز در عملیاتی ویژه و راهبردی، طی درگیری های سخت چندین ساعته توانستند چند منطقه مهم دیگر را در عمق جیزان تحت کنترل بگیرند. دهها نظامی سعودی در این درگیریها کشته شدند و شماری خودرو  نیز به آتش کشیده شد و مناطق ملحمه، الردیف، الممعود و چند منطقه دیگر تحت کنترل نیروهای یمنی قرار گرفت. افزون بر آن بیش از 10 دستگاه از ادوات نظامی و مقادیری سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شد.
 
این گزارش افزود: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد دیروز چند موقعیت نظامی عربستان سعودی را در جیزان و عسیر هدف قرار دادند. به گفته یک منبع نظامی در جیزان یگان موشکی و توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن الفریضه و القرن و ملحمه و یک موقعیت نظامی در غرب شهر الخوبه را هدف قرار دادند که طی آن شماری از نیروهای سعودی کشته شدند.
 
یگان پشتیبانی موشکی و توپخانه ای یمن همچنین ملطه در عسیر را با دهها موشک و خمپاره هدف قرار دادند و تلفات و خسارات سنگینی به نیروهای سعودی وارد کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcc41qim2bqs08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی