تاریخ انتشار۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 194588
شیخ نعیم قاسم:

رویکرد تکفیری محصول مشترک پول عربستان و نفوذ آمریکا است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به آسیب‌هایی که پدیده تکفیر متوجه جهان اسلام می‌کند، اظهار داشت: رویکرد تکفیری محصول مشترک پول عربستان و هیمنه و نفوذ آمریکا است.
رویکرد تکفیری محصول مشترک پول عربستان و نفوذ آمریکا است
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان عصر روز پنج شنبه طی سخنانی در کنفرانس تجدد و اجتهاد از نگاه رهبر معظم انقلاب که در بیروت برگزار شد، به ریشه های پیدایش اندیشه تکفیر پرداخت و گفت: اندیشه تکفیری زاییده پول عربستان و نفوذ آمریکا و خطر اصلی مبانی اعتقادی باطلی است که بین گروه‌های مختلف جوانان نشر داده می‌شود.
 
وی با اشاره به آسیب‌هایی که پدیده تکفیر متوجه جهان اسلام می‌کند، اظهار داشت: ماهیت اصلی پدیده تکفیر، انگیزه‌های محض سیاسی است که با پوششی دینی سعی در پیشبرد اهداف شوم خود دارد. پوشش دین برای سردمداران استعمارگر که هیچ ارتباطی با دین ندارند ابزاری برای رسیدن به منافعشان در منطقه شده است.
 
شیخ نعیم قاسم افزود: اگر این عناصر با پوشش دین وارد عمل نمی‌شدند و کشورهای تابع آمریکا نیز با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس از آنان حمایت نمی‌کردند، نمی‌توانستند تا این مرحله در سوریه و عراق و دیگر مناطق پیشروی کنند.
 
معاون دبیر کل حزب الله در پایان از مسیر راهبردی حزب الله سخن گفت و ادامه داد: مقاومت به دنبال سلامت اندیشه از هرگونه فساد و انحراف است و علاوه بر فعالیت‌های فکری در زمینه عملی نیز با تمام توان در برابر اقدامات تروریستی عناصر داعش در قلمون، عرسال و مناطق مختلف سوریه به مقابله می‌پردازد.
 
https://taghribnews.com/vdcc40qs42bqop8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی