تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 260638
آیت‌الله نوری همدانی:

فعالیت مجمع جهانی تقریب یک نیاز ضروری است/دشمن از هر روشی برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی استفاده می‌کند

یکی از مراجع تقلید گفت: در شرایط کنونی که کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلستان و دیگر کشورهای غربی دشمنی شدیدی با اسلام دارند و از داشته‌های مختلف خود برای ضربه‌زدن به اسلام استفاده می‌کنند فعالیت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک نیاز ضروری است.
فعالیت مجمع جهانی تقریب یک نیاز ضروری است/دشمن از هر روشی برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی استفاده می‌کند
به گزارش خبرنگار تقریب از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی و اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت‌الله محمد واعظ‌ زاده خراسانی با اشاره به تقابل همیشگی جبهه حق و باطل در طول تاریخ بشریت مطرح کرد: در دوره‌های مختلف مقابل افرادی که برای ترویج آموزه‌های دینی تلاش می‌کردند، افراد دیگری به دنبال ترویج زشتی‌ها و پلیدی‌ها بوده‌اند.

وی از پیامبر الهی به عنوان هدایت‌گران مردم نام برد و اضافه کرد: علما مسیر انبیای الهی را ادامه می‌دهند به همین علت برگزاری مراسمات نکوداشت ویژه شخصیت‌هایی همانند آیت‌الله محمد واعظ‌ زاده خراسانی اقدام قابل تقدیری است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آیت‌الله محمد واعظ‌ زاده خراسانی از سال 1328 هجری شمسی در قم حضور داشته است، تصریح کرد:‌ این شخصیت فردی با نشاط، فعال و توانمند بوده و با تکیه بر تقوای خود توانسته به جایگاه علمی و معنوی مطلوبی برسد.

وی از کتاب «جام و احادیث شیعه» و مجله «مکتب اسلام» به عنوان دستاوردهای آیت‌الله واعظ‌ زاده خراسانی نام برد و عنوان کرد: این شخصیت حوزوی در حوزه فقه، اصول، کلام و تاریخ مهارت داشت و طی دوران حیات خود شاگردان بسیاری را تقدیم جامعه کرد.

آیت‌الله نوری همدانی به تاسیس دارالتقریب توسط آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و ادامه داد: این فرد که استاد شخصیت‌هایی همانند آیت‌الله واعظ‌ زاده خراسانی بود با رئیس الازهر ارتباط قابل توجهی داشت چرا که وحدت میان شیعه و سنی در گذشته نیز بسیار مهم بوده است.

وی با بیان اینکه دشمن از هر روشی برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی استفاده می‌کند، اظهار کرد: تلاش‌های دشمن برای رسیدن به این هدف پایانی ندارد به همین علت شیعه و سنی باید با وحدت و الفت حرکت خود را در راستای مقابله با جریان‌های تفرقه‌انداز ادامه دهند.

آیت‌الله نوری همدانی بر افزایش مناظره میان شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: با وجود لزوم حفظ وحدت، این مناظره‌ها باید ثبت و در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلستان و دیگرکشورهای غربی دشمنی شدیدی با اسلام دارند و از داشته‌های مختلف خود برای ضربه‌زدن به اسلام استفاده می‌کنند فعالیت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک نیاز ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به صورت مستمر موضوع تفرقه میان شیعه و سنی را مطرح می‌کند، اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در حوزه وحدت فرمایشات بسیار مهمی داشتند که همگان باید در راستای عمل به فرمایشات ایشان تلاش کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی از نگاه ویژه آیت‌الله محمد واعظ‌ زاده خراسانی نسبت به اصل ولایت فقیه یاد کرد و ادامه داد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است و جامعه اسلامی برای تبیین مباحث دینی، ارشاد مردم و اجرای احکام موجود در قانون اساسی به یک رهبر فقیه نیازمند است.

وی با تاکید بر اینکه وحدت شیعه و سنی باید به صورت مستمر مورد تاکید قرار گیرد، گفت: دشمن نسبت به خواسته‌های شیعه و سنی بی‌تفاوت است و فقط نابودی کامل اسلام را به عنوان یک هدف اصلی دنبال می‌کند به همین علت حرکت در مسیر وحدت خدمت به اسلام و امام زمان(ع) است.

همچنین رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی طی سخنانی از فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه بین‌الملل یاد کرد و گفت: در دانشگاه مذاهب اسلامی دانشجویان مذاهب مختلف حضور دارند و از تدریس اساتید برجسته اهل سنت و شیعه استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری با بیان اینکه آیت‌الله محمد واعظ‌ زاده خراسانی به فرمان رهبر انقلاب اسلامی دانشگاه مذاهب اسلامی را تاسیس کرده است، تصریح کرد: کنگره بزرگداشت این شخصیت دینی در 18 اسفندماه با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
https://taghribnews.com/vdcc1xqi42bqee8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی