>> دشمنان تلاش دارند هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 181636
امام جمعه موقت تهران:

دشمنان تلاش دارند هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و امریکایی گفت :‌این پیام برخلاف تلاش برخی رسانه ها برای سیاسی جلوه دان دین و اصلا سیاسی نبود و تلاشی برای دعوت دیگر ادیان به اسلام نبود ، بلکه اقدامی است که خداوند در قران کریم نیز پیامبر اسلام را بدان امر و تاکید کرده است " تو تذکر بده " و ‌رهبر انقلاب نیز فقط تذکر دادند.
دشمنان تلاش دارند هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست ، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی ، رجاء را امید به اینده توصیف کرد و گفت : همه مردم باید اسباب رجاء را در امور دنیوی و امور اخروی فراهم اورند.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به کمال باید علل و قوانینی را که مربوط به موفقیت است و خداوند انها را افریده است ، به دقت دنبال کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران تلاش برای رسیدن به کمال را اگر برای رضای خدا باشد، ارزشمند دانست و افزود: هرتلاشی که برای امور دنیایی شد ، سعادت اخروی نخواهد داشت .

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به یک رویداد تاریخی در زمان غیبت امام عصر( عج ) گفت: بی شک افرادی هم که درمسیر زندگی به راه صحیح و درست نرفتند درصورتی که به اشتباه خود پی بردند و به امام عصر و اهل بیت متوسل شدند حتما سعادمند خواهند شد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: بازگشت به تقوی ،معنویت ، توجه به فضایل اخلاقی و عطراگین کردن فضای جامعه به عبادت و تقوی نیاز امروز جامعه اسلامی است.

ایت الله امامی کاشانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما را دو ارگان تاثیرگذار در تحقق این هدف برشمرد و گفت : مبادا حرکت ها به گونه ای باشد که معنویت و تقوی تضعیف شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه خطبه دوم ، ولایت فقیه و رهبری را از نعمتهای نظام جمهوری اسلامی بیان وتاکید کرد:انسجام ملی مهمترین ارزش نظام اسلامی است ‌و همین ویژگی بارز موجب شده است تا دستگاه سیاست خارجی با اقتداربا دشمنان صحبت و از حقوق ملت دفاع کند.

ایت الله امامی کاشانی با اشاره به شکست اهداف اسلام ستیزی استکبار جهانی در ایران گفت : دشمن ابتدا بنا داشت از طریق مقابله با مظاهر اسلام نظیر روحانیت،‌مسجد،‌حوزه علمیه ، حجاب و عزاداری سید الشهدا (ع) به مقابله با اسلام بپردازد اما این توطئه که به وسیله رضاخوان در ایران کلید خورد ، به شکست انجامید.

وی افزود : انها قصد داشتند از این طریق ثروت ملت غرق در ناهنجاری را به چنگ اورند اما این هدف در دوران رضاخان محقق نشد ،‌رضاخان مرد و پسرش امد و وقتی دشمن دید نمی تواند از طریق مقابله با مظاهر اسلام ،‌مردم را از اسلام دور کند و اسلام را ریشه کند به دنبال اصل و ریشه اسلام رفت.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی ‌،تحقیر اسلام ‌و مقابله با روشنگری علمایی همچون شهید مطهری دستور کار جدید در این راستا بود.

وی افزود: در اغاز کار اینگونه تبلیغ کردند که اسلام نه تنها تمدنی به ایران نیارود بلکه موجب نابودی تمدن ایران نیز شد ،‌گام بعدی انها تغییر مبدا تاریخ کشور از هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی بود اما همه این تلاشها با حرکت تاریخی امام خمینی(ره) و با همراهی ملت بزرگ و ایثارگر ایران به شکست انجامید.

ایت الله امام کاشانی گفت : انقلاب اسلامی نه تنها در ایران به پیروزی رسید بلکه به گوشه و کنار دنیا نیز صادر شد و اغازگر حرکتی بود که دشمن را واداشت با ایجاد گروههای ضد دین اما با ظاهر اسلامی همچون داعش و طالبان و با ارتکاب اعمال تروریستی ، چهره اسلام را مخدوش کند.

ایت الله امامی کاشانی افزود:در همین راستا برای انتشار کتابهای و کاریکاتورهای توهین امیز برعلیه پیغمبر اسلام (ص)‌ اقدام کردند تا نه تنها امت اسلامی را از پیامبر خود جدا کنند بلکه مانع از توجه پیروان دیگر ادیان به پیام های روح بخش اسلام شوند.

وی افزود:‌ انها می خواستند هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرند و ارزشهای اسلامی را مخدوش کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایت اخیر گروه تروریستی داعش در به اتش کشیدن خلبان اردنی گفت :‌انها مدعی هستند این جنایت را براساس ایه ۱۲۶ سوره نحل مرتکب شده اند ،‌انها این ایه را در جهت نیات پلیدشان مصادره کرده اند.

وی افزود :این ایه زمانی به پیامبر(ص)‌نازل شد که ان حضرت در جنگ احد وقتی پیکر حمزه سید الشهدا را با ان وضعیت مشاهد کردند بسیار متاثر شدند و ایشان فرمودند اگر بر قریش مسلط شوم ۷۰ نفر از انان را خواهم کشت که این ایه نازل و تاکید شد که حق نداری ، یک حمزه کشته شده ، یک نفر در برابر ان می تواند کشته شود البته اگر صبر کنی ، در عفو لذتی است که در انتقام نیست ،‌حال چنین ایه ای چه ارتباطی این جنایت داعش دارد؟

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و امریکایی گفت :‌این پیام برخلاف تلاش برخی رسانه ها برای سیاسی جلوه دان دین و اصلا سیاسی نبود و تلاشی برای دعوت دیگر ادیان به اسلام نبود ، بلکه اقدامی است که خداوند در قران کریم نیز پیامبر اسلام را بدان امر و تاکید کرده است " تو تذکر بده " و ‌رهبر انقلاب نیز فقط تذکر دادند.

وی افزود: مخاطب این تذکر به چند دلیل جوانان بودند چراکه برخلاف پدران و مادران خود به فطرت پاک نزدیکتر هستند و درگیر بازی های سیاسی سیاستمداران دروغگو نشده اند ، مقام معظم رهبری این قشر پاک جامعه را دعود به مطالعه دقیق قران،‌تاریخ اسلام و سیره پیامبر(ص)‌کردند تا خودشان واقعیت را انگونه که هست و بدون جهت گیری های خاص رسانه ها درک کنند.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران تاکید کرد: انچه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی انجام دادند یک تکلیف شرعی بود که همین تکلیف بر دوش یکایک مسلمانان در سراسر جهان نیز هست ، کسانی که توان مالی دارند باید با تهیه کتب اسلامی انرا بدست جوانان برسانند، ‌استادان دانشگاهها در دانشگاهها این مسائل را در ارتباطات خود مطرح کنندتا چهره قران و پیامبر بهتر شناخته شود.

ایت الله امامی کاشانی در پایان با اشاره به حرکت تاریخی همافران در نوزدهم بهمن و بعیت با امام خمینی (ره) این حرکت ارزنده را به تمامی همافران تبریک گفت.

وی هچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت اخیر کشور در پرتاب ماهواره فجر به فضا گفت :این حرکت نشان از حرکت نظام اسلامی به سوی اوج است که در سایه همدلی ملت میسر شده و همین همدلی است که موجب طمع دشمنان نسبت به نظام اسلامی شده است.
https://taghribnews.com/vdcc1sqse2bq4e8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی