تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : 39173

مردم سوریه به درخواست از فیسبوک برای شورش اهمیت نمی دهند

خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق ۱۷/۱۱/۸۹
با اینکه مخالفان دولت سوریه از مردم خواستند روز شنبه 16 بهمن 1389 در اعتراض به حکومت بشار اسد به خیابان بیایند اما مردم سوریه به آن اهمیت ندادند.
مردم سوریه به درخواست از فیسبوک برای شورش اهمیت نمی دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب (تنا) در دمشق، از يك هفته قبل مخالفان دولت سوريه با استفاده از فيس بوك و ارسال پيام هاي مختلف با پرچم سوريه و عكس بشار اسد رييس جمهوري اين كشور مردم را به تجمع در برابر ساختمان مجلس سوريه در دمشق فراخوانده بودند ولي تا شب گذشته از برپايي اين تجمع خبري نبود.
در همين حال با توجه به اين كه اطراف مجلس سوريه يكي از مناطق تجاري مهم دمشق است، دولت سوريه تدابير امنيتي را در برابر مجلس اين كشور به كار گرفته بود.
پيشتر نيز برخي از كارشناسان سياسي سوريه اعلام كرده بودند كه با توجه به ويژگي هاي جمعيتي مردم سوريه در طول تاريخ، ارتباط مردم و دولت و ثبات موجود در اين كشور و تجربه تلخي كه مردم سوريه از وضعيت عراق و مسايل و مشكلات مردم آن دارند، احتمال برگزاري اقدامي مشابه كشورهاي منطقه در سوريه دور از انتظار است.
رييس جمهوري سوريه هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه 'وال استريت ژورنال' آمريكا اعلام كرد كه اين كشور از ثبات و امنيت برخوردار است ولي در عين حال نياز به اصلاحات دارد و اين امر نه از زمان خيزش ها در منطقه بلكه قبل از آن در سوريه آغاز شده است و بايد در اين مقطع زماني به طور جدي دنبال شود.
اشاره اسد به اقدامات و اصلاحاتي است كه از زمان روي كارآمدن در سال ۲۰۰۱ و از زمان فوت پدرش آغاز شده بود و اين امر بيشتر در ابعاد اقتصادي است كه ايجاد برخي مجتمع هاي تجاري جديد در چندين طبقه به جاي فروشگاه ها و موسسه هاي قبلي از نمونه هاي آن است.
پنجشنبه شب نیز شماري از مردم دمشق در حالي كه باران مي باريد، سوار بر خودرو و با حمل پرچم سوريه و تصاوير بشار اسد رييس جمهوري كشورشان ضمن سر دادن شعارهايي حمايت خود را از وي و وفاداري به ميهمن و وطن اعلام كردند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه رويدادهاي تونس و مصر در سوريه اتفاق نمي افتد و آنان توطئه دشمنان را خنثي خواهند كرد.
https://taghribnews.com/vdcc1sq1.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی