تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 175138
خطیب نماز جمعه تهران:

ریشه تکفیر به خوارج نهروان برمی‌گردد/ پشتوانه تیم مذاکره‌کننده، تفکر اسلامی، دینی، ملت و رهبری است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مساله تکفیر و کنگره ای که در این باره با حضور علما در قم برگزار شد، گفت: مساله تکفیر از زمان‌های بسیار قدیم بوده و ریشه آن به عصر امیرالمومنین (ع) و خوارج نهروان برمی‌گردد
ریشه تکفیر به خوارج نهروان برمی‌گردد/ پشتوانه تیم مذاکره‌کننده، تفکر اسلامی، دینی، ملت و رهبری است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه تهران این هفته تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد با اشاره به بحث امید به آینده اظهار داشت:‌ مسئله امید و رجاء‌ در تمام امور به ویژه برای نسل جوان بسیار مهم است.

وی افزود: امید به آینده و خوشبین بودن به آینده خوب، در انسان قدرت و اراده ایجاد می کند و در اسلام به این امید اهیمت داده شده است.

آیت الله امامی کاشانی گفت: امید در انسان دو نور و دو شعاع بینشی ایجاد می کند که یکی در باطن و دیگری در بیرون است، آن نوری که از داخل تابش می کند این است که انسان آینده خود را روشن بداند و خوشبین باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امید به معنی تخیل نیست و امیدواری و داشتن امید باید مبنا و اساس داشته باشد، افزود: انسان یک سری خیالاتی دارد و همیشه این خیال و تخیل و اوهام با امید هماهنگ نیست، امید و رجاء ‌یک چارچوبی دارد و اینکه بدون آن چارچوب به هر چیزی برسیم خیال و تخیل است.

آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرا رسیدن چهلمین روز ارتحال آیت الله مهدوی کنی این عالم وارسته را فردی موثر در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : ایشان دغدغه فراوانی در تربیت نسل جوان داشت.

وی افزود‌: برای صدیق بزرگ و عظیم الشان مرحوم آیت الله مهدوی کنی که امروز مصادف با چهلمین روز درگذشت ایشان است آرزوی مغفرت می کنیم.

خطیب جمعه تهران گفت: در آن زمانی که با این مرحوم در قم هم حجره بودم دائم بر موضوع تربیت تاکید داشت و وقتی استاد مطهری به تهران رفت دائم از توجه به دانشگاه ها صحبت می کرد.

آیت الله امامی کاشانی افزود‌: تاسیس مدرسه مروی و دانشگاه امام صادق (ع) یکی از آرزوهای مرحوم مهدوی کنی بود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفتم آذر به عنوان روز نیروی دریایی به نقش موثر این نیرو در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : خدمات نیروی دریایی در زمین گیر کردن نیروهای دریایی عراق در همان روزهای آغازین دوران دفاع مقدس برای همه روشن است.

وی در ادامه به فرازهایی از سخنان امام راحل درباره نقش اثرگذار نیروی دریایی اشاره کرد و افزود : مقام معظم رهبری نیز علاوه بر اینها بر نقش نیروی دریایی در اقتصاد اشاره داشتند و فرمودند که نیروی دریایی با حفظ امنیت آب ها و کشتی ها خدمات شایانی در اقتصاد دریا دارد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین برنامه های وزیر بهداشت در بحث سلامت را ستود و گفت: آقای دکتر هاشمی علاوه بر درجات علمی ؛ فردی با سواد ، بسیجی و دلسوز و فعالیت های وی بسیار چشمگیر است.

امام جمعه موقت تهران گفت : مقام معظم رهبری بر حمایت مجلس شورای اسلامی از این وزارتخانه تاکید ویژه دارند و از همه ارگانها تقاضا می کنم که این وزارتخانه را در تحقق اهدافش یاری کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مساله تکفیر و نشست و کنگره ای که در این باره با حضور علما در قم برگزار شد، گفت: مساله تکفیر از زمان‌های بسیار قدیم بوده و ریشه آن به عصر امیرالمومنین (ع) و خوارج نهروان برمی‌گردد، خوارج نهروان با امیرالمومنین (ع) چنین رفتاری می‌کردند.

امامی کاشانی افزود: برخی علمای اسلام متاسفانه در نام عالم اسلام هستند اما کژاندیش و کج فکر بوده و گاهی با قدرت‌های مخالف اهل‌بیت، یکی می‌شوند و در نهایت چنین شجره خبیثه‌ای را رشد می‌دهند.

وی گفت: امروز کسی که سنی واقعی است، با حرم اهل بیت و زیارت قبور صلحا مخالفت نمی‌کند. این کار تکفیری‌ها و سلفی‌هاست که امروز عربستان سعودی آن را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی به برخی رساله‌هایی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت:‌ با این تفکر انحراف از اسلام، گاهی رساله‌ای با این عنوان که امام حسین(ع) بی‌جهت علیه یزید حاکم وقت قیام کرد، می‌نویسند و در دانشگاه هم نمره بالایی می‌گیرند. از این رو متأسفانه این جهل که بسیاری از جوانان بیچاره را فریب داده با پول‌های نفتی و در هماهنگی با استکبار جهانی است.

امامی کاشانی ادامه داد: باید مساله انحراف و تکفیر، همانطور که در کنگره اخیر مطرح شد، در تلویزیون و در تمام کشورها تبیین شود تا این فکر از مغز چند نفر که اکثرا فریب خورده هستند، پاک شود و این وظیفه‌ای نسبت به جهان اسلام، علما و حوزه‌های علمیه شیعه و سنی است.

وی گفت: این تفکر با استکبار توام شده و همان کاری را که در فلسطین انجام داد یا حمله‌ای که چند شب پیش به منزل شیخ قاسم کرد و او را مورد اذیت قرار داد را انجام می‌دهد. ما این حرکت‌های زشت را محکوم می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این همان توام شدن انحراف در اسلام با اصل استکبار است.

امامی کاشانی با اشاره به مذاکره و ۱+۵ ادامه داد: ژستی که ۱+۵ می‌گیرد، ژست استکباری است، تیم مذاکره‌کننده، وزیر امور خارجه و همراهان وی از نظر متانت و قدرت بیان جوری حرکت کردند که برای دنیا روشن شد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و منطق آن این است که سلاح هسته‌ای حرام است. کاری به چند نفر در انگلیس و آمریکا نداریم اما میلیاردها انسان روی زمین فهمیدند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و کشورها باید به حق خود در زمینه فناوری هسته‌ای دست یابند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: پشتوانه تیم مذاکره‌کننده، تفکر اسلامی، دینی، ملت و رهبری است. بنابراین غرب مجبور است با ایران کنار بیاید و نمی‌تواند ایران را به زانو درآورد.

امامی کاشانی در پایان خاطر نشان کرد: ایران با قدرت باطنی و تفکر بسیجی که در تمام ابعاد در کشور نفوذ کرده و در مراحل مختلف با همان تفکر در حمایت نظام اسلامی قد علم کرده است، مانند فتنه ۸۸ هیچ گاه تسلیم زور و زیاده‌خواهی دشمن نمی‌شود.
https://taghribnews.com/vdcc1pqs42bqms8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی