تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 199934

دولت افغانستان خبر مرگ ملا عمر را تایید کرد

منبعی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان تایید کرده که ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان دو یا سه سال پیش مرده است.
دولت افغانستان خبر مرگ ملا عمر را تایید کرد

 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) شبکه طلوع نیوز افغانستان خبر داد که منابعی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان مرگ ملا عمر را تایید کردند.

منابع نزدیک به "محمد اشرف غنی" رئیس‌جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان و همچنین منابع امنیتی این کشور  می‌گویند که ملا عمر، رهبر گروه طالبان "دو یا سه سال پیش" درگذشته است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود به بی‌بی‌سی گفتند که خبر درگذشت ملا محمد عمر را حکومت پاکستان در اختیار مقام‌های افغان قرار داده است.

خبرمرگ رهبرطالبان درچند سال اخیر به اشکال مختلف مخابره شده است اما اخیرا با برگزاری گفت ‌وگوهای صلح میان نمایندگان افغان و گروه طالبان در پاکستان تعدادی از رسانه‌های پاکستان این خبر را منتشر کردند.

یک خبرنگار شبکه سی ان ان تُرک گزارش داد که طالبان افغانستان تا چند ساعت آینده در این زمینه بیانیه‌ای صادر می کند.

ملا عمر، رهبر گروه طالبان در سالهای گذشته از نظرها دور بوده و همه ساله با انتشار پیام‌های مناسبتی حرف‌هایش را از طریق وب‌ سایت گروه طالبان به افراد این گروه رسانده است.
در این مدت جزئیاتی درباره زندگی او منتشر نشده بود اما در اوایل امسال سخنگوی این گروه، زندگی نامه رهبر گروه طالبان را در ایمیلی به پنج زبان در اختیار رسانه ها قرار داد.

خبر کشته شدن رهبر طالبان در حالی تایید می شود که نخستین نشست صلح بین نماینده گان این گروه و دولت افغانستان پیشتر در پاکستان برگزار شده بود.
https://taghribnews.com/vdcc1oqs02bqoo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی