تاریخ انتشار۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۳
کد مطلب : 299131
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب عنوان کرد:

اثبات حقانیت موضع ایران در مورد قدس با تصمیم ترامپ

تنا - اختصاصی
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی معقتد است با تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت خانه این کشور به قدس، امروز در تمام دنیا این موضوع مطرح می شود که در طرفداری از فلسطین حق با ایران بود و این کشور حق داشت که همواره با مخالفان و دشمنان فلسطین مخالفت می کرد.
اثبات حقانیت موضع ایران در مورد قدس با تصمیم ترامپ
حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی در گفت و گو با خبرگزاری تقریب در ارتباط با نقش وحدت اسلامی برای جلوگیری از اجرایی شدن تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس توضیح داد: آمریکا با تصمیم انتقال سفارت خود از «تل آویو» به «قدس» قصد دارد تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد و یا مسلمانان را با مسائل گوناگون سرگرم کند تا به دیگر اقدامات آمریکا نپردازند. این گونه تصمیم ها با این هدف اتخاذ می شود که از اتحاد و انسجام مسلمانان جلوگیری کند تا از استعمار آمریکا غافل شوند.

وی اضافه کرد: به طور طبیعی مسلمانان باید وحدت خود را حفظ کنند. تصمیم رئیس جمهور آمریکا بسیار ناشیانه بود و باعث شد مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و جوامع غیر مسلمان نیز مخالفت خود با اقدام ترامپ را اعلام کرده اند و به نوعی با مسلمانان هم گام شده اند. این موضوع یک موقعیت و فرصت خوبی است که مسلمانان می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

به باور عضو شورای عالی  مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امکان دارد آمریکا این تصمیم را عملی سازد اما مسلمانان نباید از موضع خود کوتاه بیایند و عقب نشینی کنند. این اقدام ها نشان دهنده ضعف و ذلت آمریکا و اسرائیل است به ویژه اکنون که داعش از میان برداشته شده و کشورهای حامی این گروه تروریستی امید خود را از دست داده اند و از ترس خود دست به این رفتارها می زند. به طور قطع خداوند مکر این کشورها را به خودشان برمی گرداند.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی در ادامه با بیان این که اسرائیل گمان می برد هنگامی که حمایت آمریکا را به همراه داشته باشد، ملت های مسلمان نمی توانند به این رژیم آسیبی برسانند، گفت: اسرائیل از شعار «مرگ بر اسرائیل» که توسط مسلمانان گفته می شود، وحشت دارد و از اتحاد و انسجام مسلمانان می ترسد. اسرائیل بر این باور است که با حمایت آمریکا، در امان خواهد بود اما به طور قطع این رژیم در آغاز سراشیبی و سقوط قرار گرفته است.
 
https://taghribnews.com/vdcc1oqis2bqos8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی