تاریخ انتشار۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۴
کد مطلب : 187432

ابراز نگرانی از وضعیت یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه وضعیت یمن را به شدت متشنج و نگران کننده توصیف کرد و گفت: نگرانی در مورد وضعیت یمن افزایش می یابد و طرف های درگیر در این شرایط باید به خشونت ها پایان داده و به مذاکره بپردازند.
ابراز نگرانی از وضعیت  یمن
لوکاشویچ  در کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: بر اثر تهاجم هوایی عربستان سعودی و متحدان عربی این کشور صدها نفر کشته و مجروح شده اند. به گزارش ایرنا، وی افزود: گزارش سازمان یونیسف در مورد وضعیت یمن به شدت نگران کننده است و بر اساس آن تا کنون 62 کودک یمنی قربانی حملات هوایی شده اند.سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه همچنین به وضعیت متشنج یمن بر اثر ادامه جنگ در این کشور اشاره کرد و گقت: تاسیسات شهری برخی شهرهای یمن به شدت آسیب دیده است .
وی با تاکید بر موضع روسیه در مساله یمن اظهار داشت: بر حل و فصل مساله یمن از راه های سیاسی تاکید داریم و معتقدیم که تلاش دو طرف مناقشه برای نابودی کامل نیروهای طرف دیگر و شکست آن به بن بست می انجامد.
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: روسیه در تماس با طرف های درگیر یمن و مقام های کشورهای خاورمیانه و نیز نمایندگان سازمان های بین المللی برای حل مناقشه یمن و پایان درگیری، حملات هوایی و آغاز مذاکرات در این کشور تلاش خواهد کرد. لوکاشویچ همچنین خواستار مشارکت فعال جمال بن عمر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن در روند حل مناقشه این کشور شد.
طی یک هفته بمباران هوایی جنگنده های خارجی به سرکردگی هواپیماهای متجاوز رژیم عربستان به یمن، 250 نفر شهید و بیش از 200 نفر که اکثرا زن و کودک بودند مجروح شده اند.
https://taghribnews.com/vdcc1mqsi2bq408.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی