تاریخ انتشار۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۲
کد مطلب : 237931
دیدار هیئت مجمع جهانی تقریب با رئیس دانشگاه علوم قرآنی اندونزی

مجمع جهانی تقریب خواستار توسعه همکاری با موسسات دینی و فرهنگی اندونزی شد

قائم مقام معاونت امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز دوشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم قرآنی و امام مسجد بزرگ استقلال "جاکارتا" پایتخت اندونزی بر توسعه همکاری مجمع با مؤسسات و انجمن های دینی و فرهنگی اندونزی بویژه نهضت العلماء، محمدیه و مجلس العلماء تاکید کرد.
مجمع جهانی تقریب خواستار توسعه همکاری با موسسات دینی و فرهنگی اندونزی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر"محمد حسن تبراییان" مشاور دبیر کل مجمع تقریب و قائم مقام معاونت امور بین الملل این مجمع در صدر هیئتی با دکتر "نصرالدین عمر" رئیس دانشگاه علوم قرآنی و امام مسجد استقلال جاکارتا که گنجایش 120 هزار نمازگزار را در یک زمان دارد، دیدار و رایزنی کرد.

تبراییان در این دیدار با تشریح جایگاه و فعالیت های مجمع تقریب مذاهب، بر همکاری این مجمع با موسسات و انجمن های دینی و فرهنگی اندونزی بخصوص نهضت العلماء، محمدیه و مجلس العلماء تاکید کرد.

وی همچنین ضمن تشریح نقش حیاتی، برجسته و کارآمد مقوله تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام و تاکید بر آیات وحدت و احادیث نبوی، خواستار هوشیاری مسلمانان در مقابل توطئه های دشمنان اسلام و مقابله با جریان تکفیر شد.

قائم مقام معاونت امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به نقش این مجمع در تبیین و تحقق وحدت اسلامی، به تشریح نوع نگاه راهبردی و فتواهای مقام معظم رهبری در جهت تقریب مذاهب و وحدت امت بویژه فتوای حرمت اهانت بر بزرگان و مقدسات اهل سنت پرداخت.

وی وضعیت وحدت شیعیان و اهل تسنن در ایران و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به امور اهل سنت را مورد اشاره قرار داد و بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آرمان های فلسطین تاکید کرد.

تبراییان همچنین از "نصرالدین عمر" برای سفر به ایران دعوت کرد.

رییس دانشگاه علوم قرآنی و امام مسجد بزرگ استقلال جاکارتا نیز در این دیدار با تاکید بر وحدت میان شیعیان و اهل سنت، گفت که شیعیان و اهل سنت در اندونزی با 250 میلیون جمعیت زندگی برادرانه ای در کنار یکدیگر دارند.

"آخوند عبدالرزاق رهبر" امام جمعه و خطیب "آق قلا" در استان گلستان و مدیر حوزه علمیه عرفانی اهل سنت، قائم مقام معاونت امور بین الملل این مجمع را در این دیدار همراهی کرد. این هیئت ایرانی پس از این دیدار و رایزنی عازم استان "ماکاسار" اندونزی شد.


 
https://taghribnews.com/vdcc1mqis2bq1o8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی