تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 212730

دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس با دبیر کل مجمع جهانی تقریب/آیت الله اراکی: اتحاد و همبستگی رمز موفقیت امت اسلامی است

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه اتحاد و همبستگی رمز موفقیت امت اسلامی است، اظهار داشت: وحدت مقوم هویت جامعه اسلامی است.
دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس با دبیر کل مجمع جهانی تقریب/آیت الله اراکی: اتحاد و همبستگی رمز موفقیت امت اسلامی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب ظهر روز دوشنبه با اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار برخی از معاونین و مدیران مجمع جهانی تقریب نیز حضور داشتند.
 
 آیت الله اراکی در این دیدار با بیان اینکه نقش نمایندگان اهل سنت مجلس در حفظ انسجام و وحدت بسیار مهم است، اظهار داشت: رمز موفقیت ما در وحدت، انسجام و همبستگی است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: ما اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم می بینیم همواره در برهه های مهمی از تاریخ اسلام اتحاد کاملی در میان مسلمانان وجود داشته است که می توانیم از این اتحاد الگو برداری کنیم برای مثال بیشتر کسانی که در رکاب حضرت علی(ع) در جنگ های مختلف جنگیدند و به شهادت رسیدند از اهل سنت بودند این نشان می دهد که بزرگان اسلام هیچ تفاوتی بین شیعه و اهل سنت قائل نبودند.
 
وی با بیان اینکه تمام هدف دشمنان اسلام ایجاد دشمنی، تفرقه و نفاق در میان امت اسلامی است، اظهار داشت: وحدت مقوم هویت جامعه اسلامی است و اگر جامعه ای وحدت نداشته باشد دیگر اسلامی نیست.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه وحدت مقوم هویت جامعه اسلامی است به بیان ویژگی های هویت اسلامی پرداخت و گفت: عزت و سربلندی، پیروزی، یکپارچگی و وحدت و برتری آوری از ویژگی های هویت اسلامی است.
 
آیت الله اراکی در ادامه تأکید کرد: هرجا که موفق عمل کردیم و به نتایج مثبتی رسیدیم به خاطر اسلامیت و عمل به اسلام بوده است و هرجا که ضعف داشتیم نشانه عملکرد ضعیف ما و نبود اسلامیت بوده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اگر در جوامعی تفرقه به وجود می آید به خاطر این است که در اسلامیت آن خلل ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین مسئله وحدت و تقریب است، اظهار داشت: ما در مجمع جهانی تقریب به مسئله تقریب فقط با انگیزه دینی و شرعی نگاه می کنیم و اساس کار ما هم بر این نکته استوار است بنابراین مسئله تقریب برای ما یک تاکتیک یا یک استراتژی سیاسی نیست.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر نقش مهم نمایندگان اهل سنت در مسئله تقریب، اظهار داشت: نمایندگان اهل سنت از پتانسیل بسیار بالایی برای حمایت از تقریب و تقویت وحدت برخوردارند.
 
شیعه و اهل سنت با هم برادرند
در ادامه این دیدار، دکتر "عابد فتاحی" رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن خبر مقدم به آیت الله اراکی و هیئت همراه اظهار داشت: شیعه و اهل سنت با هم برادرند و بیش از 90درصد وجه اشتراک دارند و اگر هم اختلافی دارند مربوط به مسائل تاریخی است که این اختلافات بیشتر توسط دشمنان اسلام بزرگ نمایی شده است.
 
وی افزود: وحدت شیعه و سنی به این معنا نیست که شیعه، سنی شود و یا سنی، شیعه شود بلکه تقریب به این معناست که اشترکات را تقویت کنیم و اختلافات را نیز با همدلی و همبستگی کاهش دهیم.
 
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مقام معظم رهبری و مسئولان نظام جمهوری اسلامی همواره بر وحدت و تقریب اعتقاد راسخ دارند.
 
داعش هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد
"عثمان احمدی" نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این دیدارتأکید کرد: ما افتخار می کنیم که در کشوری زندگی می کنیم که اقلیت در آن از آزادی کامل برخوردار است و نمونه ای از این آزادی را در مجلس شورای اسلامی مشاهده می کنیم که نمایندگان نمایندگان اهل سنت در آن حضور دارند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه داعش هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد، اظهار داشت: اتحاد و همبستگی بیشتر امت اسلامی می تواند جلوی فعالیت گروههای تکفیری و تروریستی را بگیرد.
 
ایجاد تفرقه برای مخدوش کردن چهره اسلام
"سالار مرادی " نماینده مردم شهرهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: ایجاد تفرقه و شکاف در میان امت اسلامی بیشتر با هدف مخدوش کردن چهره مسلمانان در عرصه بین الملل صورت می گیرد.
 
وی تأکید کرد: با حفظ وحدت و همدلی و تکیه بر واقعیات اسلام می توانیم توطئه های گروههای تکفیری نظیر داعش را خنثی کنیم.
 
مقام معظم رهبری همواره بر وحدت و تقریب تأکید دارند
"ناصر کاشانی" نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نماد وحدت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: دوستی و مودت بالایی میان نمایندگان اهل سنت و تشیع مجلس شورای اسلامی وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر وحدت و تقریب تأکید دارند و اگر بیانیات ایشان را سر لوحه کار خود قرار دهیم به وحدت بیشتری خواهیم رسید.

در ادامه این دیدار سایر نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاههای خود پیرامون وحدت و تقریب و همچنین ارائه نظرات در این زمینه پرداختند.
 
https://taghribnews.com/vdcc1iqix2bqsm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی