تاریخ انتشار۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 262735

ورود صدها تفنگدار دریایی آمریکا به حسکه سوریه

منابع نظامی کرد در سوریه از ورود صدها تفنگدار دریایی آمریکا به فرودگاه الرمیلان در استان حسکه سوریه خبر دادند.
ورود صدها تفنگدار دریایی آمریکا به حسکه سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع امنیتی کُرد اعلام کرد: ورود تفنگداران دریایی آمریکا به فرودگاه الرمیلان در شهر قامشلی از پنج روز پیش از طریق عملیات هلی‌برن آغاز شده است.

این عملیات به وسیله بالگرد و از طریق پایگاه آمریکا در کردستان عراق صورت گرفت؛ یگان‌های نظامی که انتقال آنها از طریق بالگردها دشوار باشد، هم از گذرگاه زمینی سیمالکا بین سوریه و کردستان منتقل می‌شوند.

این منبع بدون اشاره به تعداد نیروهای وارد شده به حسکه گفت: تعداد نیروهای آمریکایی موجود در سوریه بیشتر از دوره‌ای است که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بود؛ در حال حاضر ما شاهد ورود آشکار نیروهای رزمی آمریکا هستیم اما قبلا حضور آمریکایی‌ها تنها به مربیان و کارشناسان نظامی محدود می‌شد.

استان حسکه در شمال شرق سوریه توسط کردها اداره می‌شود، اما دولت سوریه نیز نیروهایی در این منطقه دارد که از زمان آغاز بحران سوریه هماهنگی بالایی میان آنها وجود داشته است.

پیشتر منابع سوری اعلام کرده بودند که آمریکا 200 سرباز دیگر از تفنگداران دریایی را در حومه منبج در شمال سوریه مستقر کرده است.

واشنگتن اعلام کرده بود که هدفش از اعزام نیرو به منبج تلاش برای ممانعت از برخورد نظامی میان نیروهای کرُد موسوم به "سوریه دموکرات" با نیروهای ارتش آزاد و ارتش ترکیه است، ارتش ترکیه در راستای عملیات سپر فرات به ارتش آزاد برای بیرون راندن داعش از مرزهای دو کشور کمک می‌کند.
https://taghribnews.com/vdcc1iqip2bqem8.ala2.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی