تاریخ انتشار۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 266137
تغییرات گسترده از سوی ملک سلمان:

پادشاه عربستان برخی از وزرا و مسئولان را عزل و نصب کرد

پادشاه عربستان طی فرامینی برخی وزرا و مسؤولان این کشور را عزل و نصب و «خالد بن سلمان» را به عنوان سفیر جدید این کشور در واشنگتن منصوب کرد.
پادشاه عربستان برخی از وزرا و مسئولان را عزل و نصب کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی طی فرمانی «خالد بن عبدالله العرج» وزیر خدمات شهری را از منصب خود برکنار کرد؛ ملک سلمان همچنین نسبت به تشکیل کمیته ای برای تحقیق از العرج درباره تخلفات وی دستور داده است.

از سوی دیگر پادشاه عربستان «محمد بن ابراهیم السویل» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمت خود برکنار و «عبدالله بن عامر السواحه» را به عنوان جانشین وی تعیین کرد.

«عادل الطریفی» وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی نیز به موجب حکم ملک سلمان از سمت خود عزل و «عواد بن صالح العواد» به عنوان جانشین وی منصوب شد.

همچنین «عبدالعزیز بن سعد» به عنوان امیر منطقه حائل و «حسام بن سعود» به عنوان امیر منطقه الباحه منصوب شدند؛ در همین حال «فیصل بن خالد بن سلطان» به سمت امیر مرزهای شمالی،«عبدالعزیر بن سلمان آل سعود» به سمت وزیر مشاور در امور انرژی و شاهزاده «فهد بن ترکی» به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شدند.

پادشاه سعودی«عبدالله بن فیصل بن ترکی» سفیر عربستان در آمریکا را نیز برکنار و شاهزاده «خالد بن سلمان» را به عنوان سفیر جدید این کشور در واشنگتن منصوب کرده است.

ضمن اینکه شاهزاده «عبدالله بن مساعد» از سازمان ورزش کنار گذاشته شد؛ پادشاه عربستان در حکمی دیگر «احمد بن حسن عسیری» را به عنوان معاون رئیس اطلاعات کل این کشور جایگزین «یوسف الادریسی» کرد؛ همچنین «عبدالرحمن الشلهوب» به عنوان مشاور جانشین ولیعهد منصوب شد.

ملک سلمان در احکامی دیگر پاداش مالی کارکنان دولتی و نظامی عربستان را که پیشتر متوقف یا لغو شده بود، مجددا برقرار کرد.

همچنین مجوز پرداخت دو ماه حقوق تمامی نیروهای شرکت کننده در تجاوز به یمن در چارچوب عملیات های موسوم به «طوفان قاطعیت» و «بازگرداندن امید» صادر شد.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی عربستان اعلام کرد که پادشاه این کشور، یک مرکز امنیت ملی زیر نظر دادگاه سلطنتی این کشور ایجاد کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcc1eqim2bqes8.ala2.html
مرجع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی