تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 246337
//دو خبر از فلسطین//

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه شعفاط / یک شهرک صهیونیستی دیگر در بیت المقدس

اشغالگران رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) برای هفتمین روز متوالی به اردوگاه شعفاط در شهر قدس یورش بردند.
یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه شعفاط / یک شهرک صهیونیستی دیگر در بیت المقدس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری فلسطینی معا روز چهارشنبه به نقل از ثائر فسفوس سخنگوی جنبش فتح در این اردوگاه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیست از چند جهت به اردوگاه شعفاط یورش برده و در همه خیابان های این اردوگاه مستقر شدند و به بیش از 20 خانه فلسطینان یورش بردند.
 
اشغالگران صهیونیست با یورش به منازل ساکنان این اردوگاه به وسایل فلسطینیان خسارت وارد کردند.
 
فسفوس گفت: اشغالگران صهیونیست از یک هفته پیش تاکنون در حمله به اردوگاه شعفاط ، جوانان و ساکنان این اردوگاه را بازداشت می کنند که همین امر موجب درگیری های خشونت بار در خیابان های این اردوگاه شده است.
 
ساکنان اردوگاه شعفاط از یورش صبح امروز نظامیان اشغالگر شگفت زده شدند و گفتند که اشغالگران تلاش می کنند ساکنان این اردوگاه را بترسانند و یا آنان را تحریک کنند.
 
یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه مذکور و خراب کردن لوازم زندگی فلسطینیان تا چند ساعت ادامه داشت.
 
شاهدان می گویند که نیروی پیاده ارتش اشغالگر صهیونیست که در خیابان های اردوگاه گشت می زدند به طور عمدی جوانان فلسطینی را با متوقف کردن آنان و درخواست کارت شناسایی و بازرسی بدنی تحریک می کردند.
 
اشغالگران صهیونیست در یورش به اردوگاه شعفاط و بیت حنینا 10 نفر از ساکنان این اردوگاه را بازداشت کردند.
 
منابع محلی در اردوگاه شعفاط نیز گفتند که نیروهای اشغالگر در این منطقه سه جوان فلسطینی را بازداشت کردند.
 
مرکز اطلاعات وادی حلوه در این باره اعلام کرد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه جاری تاکنون بیش از 40 فلسطینی را در اردوگاه شعفاط بازداشت کرده اند.
 
رژیم صهیونیستی یک شهرک جدید دیگر در بیت المقدس می سازد
 
مقامات رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) به طور رسمی با احداث یک شهرک صهیونیستی جدید در جنوب غرب بیت المقدس موافقت کردند.
 
 به گزارش پایگاه خبری العهد از سرزمین های اشغالی، این شهرک جدید شامل 493 واحد مسکونی و یک کنیسه یهودی است که قرار است در جنوب غرب بیت المقدس احداث شود.
 
برآوردهای فلسطینی ها نشان می دهد که بیش از 600 هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی ساکن هستند.
 
پیشتر گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از نمایندگان آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا ضمن ابراز مخالفت شدید با ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، هشدار داد که این شهرک سازی ها احتمال تشکیل دو کشور را به خطر می اندازد و مانعی بر سر راه تحقق صلح است.
 
این گروه در ماه ژوئیه با انتشار گزارشی، از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) خواسته بود تا سیاست ساخت شهرک در اراضی اشغالی را متوقف کند.
 
مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در آوریل 2014 به علت مخالفت این رژیم با توقف شهرک سازی و آزادی اسیران قدیمی فلسطین متوقف شد.
 
https://taghribnews.com/vdcc1eqim2bq018.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی