تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : 298439
//دو خبر از عراق//

اعلام انحلال گروه «ابوالفضل العباس (ع)» عراق/المالکی پیروزی نهایی عراق برداعش را به آیت‌الله سیستانی تبریک گفت

گروه «ابوالفضل العباس (ع)» عراق از زیرمجموعه‌های نیروهای «الحشد الشعبی» بعد از اعلام پیروزی نهایی بر داعش، منحل شد.
اعلام انحلال گروه «ابوالفضل العباس (ع)» عراق/المالکی پیروزی نهایی عراق برداعش را به آیت‌الله سیستانی تبریک گفت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فرماندهی نیروهای «ابوالفضل العباس (ع)»، از زیرمجموعه‌های نیروهای الحشد الشعبی عراق در پی اعلام رسمی پیروزی نهایی بر داعش، اعلام کرد که این تیپ منحل شده است.

«اوس الخفاجی» دبیرکل نیروهای ابوالفضل العباس (ع)، طی بیانیه‌ای، ضمن تبریک پیروزی نهایی بر داعش، به مردم جهان و عراق، مرجعیت، نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و کلیه گروه‌های مقاومت و نیروهایی که مقابل تروریسم ایستادگی کردند، اعلام کرد که به وعده خود به مردم و دولتمان وفا می‌کند و پس از تحقق پیروزی نهایی بر داعش، اعلام می‌کند که این تیپ دیگر منحل شده است و تمامی نیروهای تحت فرمان وی از کار مرخص می‌شوند و تنها وی به طور موقت در پست دبیرکلی باقی می‌ماند.

وی با اشاره به این اعتقاد که اسلحه باید در انحصار دولت باشد، افزود: من تا زمانی که از سوی «حیدر العبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، فرمانده جدیدی برای نیروهای عملیاتی انتخاب شود، در  پست خود باقی خواهم ماند؛ از تمام نیروهای حاضر در این تیپ قدردانی می‌کنم و دستهایشان را به دلیل پایبندی به بیعتشان با مرجعیت و دولت و ملت عراق می‌بوسم و اعلام می‌کنم که ما برای هر شرایط اضطراری یا پاسخگویی به ندای ملی در آینده آماده‌ایم.

خبر دیگر اینکه، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق پیروزی نهایی این کشور بر تروریست های تکفیری داعش را به آیت الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق و ملت این کشور تبریک گفت.

رئیس ائتلاف دولت قانون در این خصوص اظهار داشت: امروز عراق به لطف فتوای جهادی آیت الله سیستانی و مجاهدتهای رزمندگان، بر تروریسم، خشونت و افراطی گری پیروز شد.

وی افزود: بدون شک این پیروزی بزرگ، تأثیرات مثبتی در نبرد با تروریسم در کشورهای دیگر از جمله سوریه، لبنان، یمن و مصر خواهد داشت.

المالکی در پایان خواستار اتخاذ راهکارهایی برای حفظ پیروزی کنونی و آغاز مرحله بازسازی عراق شد.
 
https://taghribnews.com/vdcc14qio2bqo08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی