تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 183139
آیت الله جنتی:

علمای اسلام فتنه تکفیری ها را جدی بگیرند/ مسئله تکفیر مسئله روز ماست

دبیر شوری نگهبان و خطیب جمعه موقت تهران، با تاكید بر لزوم هوشیاری مسلمانان نسبت به خطرات تكفیر، تاكید كرد: علمای اسلام فتنه تکفیری ها را جدی بگیرند.
علمای اسلام فتنه تکفیری ها را جدی بگیرند/ مسئله تکفیر مسئله روز ماست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در سخنانی در جشنواره شیخ طوسی که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با تاکید بر این که داعش هیچ گونه منطق دینی ندارد، علمای اسلام را به مقابله عملی با فتنه تکفیری ها دعوت کرد و گفت: قدرت‌ها به‌عنوان ائتلاف ضد داعش خود را در رسانه‌ها معرفی می‌کنند ولی از سویی با تأمین و پشتیبانی این گروهک‌های تروریستی به تخریب چهره اسلام و تأمین منافع خود در منطقه می‌پردازند.

وی با اشاره به این‌که بحث و مسئله تکفیر مسئله روز ماست و این مسئله صد درصد سیاسی است و به مسائل دینی و مذهبی درون اسلام ختم نمی‌شود، گفت: سلفی گری معتدل که اساس اخوان المسلمین را تشکیل داده است خطری برای جهان اسلام نداشته ولی یک عده‌ای به‌سوی سلفی گری تند پیش رفتند و جهان‌بینی آن‌ها در ارتباط با دیگران این است که هرآن چه غیر از اعتقاد ماست کفر است و باید ریشه‌کن شوند؛ این بود که از عربستان گروه‌های تکفیری به وجود آمد.

آیت‌الله جنتی بابیان این‌که ابوبکر بغدادی به‌عنوان خلیفه داعش با طرح این‌که ما باید خلافت را زنده کنیم دسته‌بندی جالبی را در جهان‌بینی جهاد خود دارد که باید دنیای اسلام آن را به‌عنوان زنگ خطر بشناسد، عنوان کرد: داعش با این اعتقاد ابوبکر بغدادی مسلمانان را دشمنان نزدیک خود می‌داند و اروپا را دشمنان دور و بعید می‌شناسد که باید این را امت اسلام جدی بگیرند که این منطق دینی نیست بلکه فقط منشأ سیاسی محض دارد.

وی ادامه داد: در منطق قرآن ما به این‌گونه نگاهی به جهاد و جهان‌بینی نداریم و من معتقدم که این‌ها فقط به دنبال مقاصد سیاسی محض هستند.

دبیر شوری نگهبان بابیان این‌که داعش هیچ منطق دینی ندارد چراکه از بدو انشقاق از بدنه تکفیری‌ها بامشی داعش هیچ‌گونه مذاکره و مناظره‌ای با دنیای اسلام و علمای بزرگ آن نداشته‌اند، گفت: اگر این‌ها دغدغه اسلام و قران را داشتند بلاشک باید می‌آمدند نظریات خود را نسبت به برخی از آیات اعلام می‌کردند.

وی افزود: منطق قتل و غارت برگرفته از فلسفه حفظ امنیت اسرائیل است نه منطق دغدغه اسلام و قرآن بنابراین این فتنه‌ای است که بعد از این‌که جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی خود با موج اسلام‌خواهی که در جهان معرفی کرده بود برای ایجاد امنیت و منافع خود بحث اسلام هراسی را به بهانه همین تکفیری‌ها معرفی کردند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که وقتی مسلمانی در بغداد و سوریه و یمن به برادرکشی مبتلا شد به معنای تأمین سیاسی یک قدرت است نه دغدغه اسلام داشتن افزود: باید در رسانه‌های غربی خوب مطالعه کرد و دریافت که اسلام گریزی و اسلام هراسی فقط عربستان سعودی و آمریکا و اسرائیل را تأمین امنیتی می‌کند چراکه این‌ها برای این جریانات هزینه‌های هنگفتی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این قدرت‌ها به‌عنوان ائتلاف ضد داعش خود را در رسانه‌ها معرفی می‌کنند ولی از سویی با تأمین و پشتیبانی این گروهک‌های تروریستی به تخریب چهره اسلام و تأمین منافع خود در منطقه می‌پردازند.

آیت‌الله جنتی بابیان این‌که متأسفانه علمای فعلی جهان اسلام با ایجاد پایه‌های وحدت بین مسلمین به مبارزه عملی با این بدخواهان نمی‌پردازند، گفت: قرآن می‌فرماید باید با ادیان الهی متحد بشوید پس چرا هیچ‌کس به یاری عملی اسلام نمی‌آید.
https://taghribnews.com/vdcc11qso2bq4s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی