تاریخ انتشار۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 163933
همزمان با ایام مبارک رمضان:

نخستین یادواره شهید ماموستا عارف فریقی در سنندج برگزار شد/تکفیری ها مزدوران استکبار و جیره‌ خواران آمریکا هستند

همزمان با ایام مبارک رمضان و با حضور علمای اهل سنت و تشیع منطقه و جمع کثیری از مردم صلوات‌ آباد سنندج نخستین یادواره شهید ماموستا عارف فریقی برگزار شد.
نخستین یادواره شهید ماموستا عارف فریقی در سنندج برگزار شد/تکفیری ها مزدوران استکبار و جیره‌ خواران آمریکا هستند
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت الاسلام "سید محمد حسینی شاهرودی" نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نخستین یادواره شهید ماموستا عارف فریقی که در مسجد جامع روستای صلوات‌آباد سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان هرگز مسلمانان را رها نمی ‌کنند و با تمام توان برای کم‌ رنگ کردن باورهای دینی مسلمانان و خدشه‌دار کردن هویت دینی آنان تلاش می‌کنند.

وی افزود: دشمنان تا زمانی که ما را از دینمان بیگانه نکنند دست از تلاش های شیطانی خویش برنمی‌ دارند و می‌ خواهند که ما اسلام را کنار بگذاریم، به قرآن و سنت و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) پشت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: جبهه استکبار همه تلاش خود را به کار گرفته است تا مسلمانان را از مسیر الهی بازدارد اما موج اسلام‌ خواهی در جهان با سرعت هرچه بیشتر در حال پیشروی است و همه تلاش ‌های دشمنان محکوم به شکست است. 

حجت‌ الاسلام شاهرودی اظهار داشت: تا زمانی که روحیه شهادت‌ طلبی و جهاد در راه دین در بین مسلمانان زنده باشد هیچ دشمنی نمی‌ تواند به مسلمانان خدشه ‌ای وارد کند لذا زنده‌ نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و باید اینگونه یادواره‌ ها تداوم داشته باشد.

وی افزود: گروهک ‌های ضدانقلاب مزدوران استکبار و جیره‌ خواران آمریکا هستند و داعش و تکفیری‌ ها نیز در جرگه این گروهک‌ ها جای دارند چرا که همگی آنان مزدوران استکبار و از عاملان صهیونیسم جهانی علیه مسلمانان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: باید همه مسلمانان با هوشیاری و بصیرت روزافزون در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند و در این مسیر نیز راه و سیره شهدا را مدنظر داشته باشند.

حجت‌ الاسلام "محرمعلی فراشی" مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: شناساندن اهداف و آرمان‌ های والای شهدای روحانی به نسل جوان جامعه و معرفی کردن نقش الگویی آنان از جمله اهداف این یادواره‌ هاست.

وی افزود: در مجموع ۸۱ شهید روحانی اهل سنت در دو استان آذربایجان غربی و کردستان داریم که مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بنا بر رسالت ‌های محوله سعی دارد در ایام مختلف سال یادواره‌هایی را برای این بزرگان برگزار نماید.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: ۵۱ شهید روحانی مختص به استان کردستان و ۳۰ شهید گرانقدر نیز مختص به استان آذربایجان غربی است و تاکنون ۵ یادواره برگزار شده و این مهم در ایام آتی نیز تداوم خواهد داشت. 
"ماموستا مادح مرادی" امام جمعه روستای صلوات‌ آباد نیز در این مراسم اظهار داشت: یادکردن از شهدای اسلام وظیفه‌ای دینی و همگانی است و ارتباط اسلام و شهادت ارتباطی تنگاتنگ است.

وی افزود: امیرالمؤمین علی(ع) بهترین افراد در نزد خداوند متعال را جهادگران در راه دین و رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر می ‌دانند و ازفداکاری برای زنده ‌نگه داشتن شریعت رسول الله(ص) و روزه در ایام تابستان را والاترین امور می‌دانند.

ماموستا مرادی خاطر نشان کرد: پیشرفت‌ های کنونی نظام مقدس اسلامی ایران مرهون جانفشانی ‌ها و ایثارگری‌ های شهدای گلگون کفن بوده و بر همه ما واجب است تا ادامه‌ دهنده آرمان ‌های والای شهدای انقلاب باشیم.
"ماموستا ابراهیم محمدی" از علمای برجسته منطقه کردستان نیز در این مراسم از امنیت به عنوان والاترین نعمت الهی برای پیشرفت و تعالی روزافزون یاد کرد و افزود: امنیت کنونی ایران اسلامی مرهون خون شهداست.

وی افزود: نظام مقدس اسلامی ایران در سایه رهبری ‌های عالمانه امام راحل و مقام معظم رهبری و اتحاد و انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی در کشور به عزت و اقتدار کنونی دست یافته است و اگر کشورهای منطقه نیز از این نعمت اتحاد برخوردار بودند اکنون کشتار مسلمانان عارق، سوریه، افغانستان، پاکستانف یمن و فلسطین را شاهد نبودیم.

"فاتح قاسمی" رئیس شورای اسلامی روستای صلوات‌آباد نیز به تقدیم ۶ شهید به انقلاب اسلامی از سوی مردم این روستا اشاره کرد و افزود: ماموستا سید عارف فریقی عالمی وارسته و چهره‌ای انقلابی بودند که در طول عمر با برکت خویش برای تعالی دین اسلام در منطقه خدمات ارزنده‌ای را انجام دادند.

وی افزود: ضدانقلاب کوردل چندین بار ایشان را دستگیر و هر بار شکنجه‌هایی را علیه ایشان روا داشتند اما هربار با مقاومت و ایستادگی این روحانی مبارز مواجه می‌شدند تا اینکه ایشان را ناجوانمردانه ترور کردند و مردم روستای صلوات‌آباد را از موعظه‌های دینی این عالم فرزانه محروم کردند.

در ادامه این مراسم نیز یکی از پیشمرگان مسلمان استان کردستان به بیان خاطرات از دوران انقلاب و توطئه‌های ضدانقلاب در منطقه پرداخت و از خانواده شهید ماموستا عارف فریقی تجلیل به عمل آمد.
https://taghribnews.com/vdcc11qs12bqeo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی