تاریخ انتشار۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 293335

ترکیه محموله کمک های امدادی به زلزله زدگان عراق ارسال کرد/ 34 مظنون داعشی در استانبول دستگیر شدند

کشور ترکیه از نخستین ساعات وقوع زلزله تیمی 52 نفره پزشکی و امدادی را به همراه کمک های اضطراری به مناطق زلزله زده شمال عراق اعزام کرد.
ترکیه محموله کمک های امدادی به زلزله زدگان عراق ارسال کرد/ 34 مظنون داعشی در استانبول  دستگیر شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "اسماعیل یاغجی" رئیس مرکز مدیریت بحران منطقه ای هلال احمر ترکیه در جنوب شرقی این کشور اعلام کرد که این محموله شامل سه هزار تخته چادر، 10 هزار تختخواب، 10 هزار تخته پتو، مواد غذایی ضروری و تعدادی آشپزخانه سیار است.

مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه نیز در پی زمین لرزه دیشب در مرز عراق با ایران، با اعزام گروه امدادی دیگر، چهار هزار چادر، هفت هزار تخته پتو و یک کامیون مواد غذایی از طریق گذرگاه مرزی خابور به مناطق زلزله زده عراق ارسال کرد.

زمین لرزه 7,2 ریشتری شب گذشته در مرز عراق - ایران در شهرهای حکاری، شیرناک، ماردین، باتمان، سیرت و وان ترکیه نیز احساس شد ولی این زلزله خسارت مالی و جانی در ترکیه نداشته است.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با انتشار پیامی توئیتری با اشاره به آمادگی سازمان های مختلف این کشور برای کمک رسانی به زلزله زدگان عراق، از این حادثه ابراز تأسف کرد.

مقامات استان سلیمانیه عراق اعلام کردند که بر اثر زمین لرزه شدیدی که یکشنبه شب بخش های وسیعی از شرق عراق را لرزاند، دست کم 6 نفر جان باخته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه، مأموران پلیس مبارزه با ترور ترکیه طی عملیاتی در 6 نقطه شهر استانبول، 34 نفر از مظنونان داعشی را دستگیر کردند.

مأموران پلیس ضد ترور ترکیه در راستای مبارزه با عوامل گروه تروریستی داعش، طی 2 شب گذشته در عملیاتی همزمان با محاصره آدرس های از قبل شناسایی شده در 6 منطقه شهر استانبول، 34 نفر از مظنونان داعشی را دستگیر کردند.

بنا بر اعلام این رسانه، دستگیرشدگان پس از بازجویی های اولیه در اداره امنیت شهر استانبول، جهت محاکمه روانه دادگاه می شوند.

به نوشته این رسانه، مأموران پلیس ضد ترور ترکیه، هفته گذشته بیش از 400 نفر از مظنونان داعشی را طی عملیاتی گسترده در شهرهای مختلف دستگیر کرده اند.

ترکیه به علت مرز طولانی یکهزار و 500 کیلومتری با عراق و سوریه در جنوب این کشور، در سال های گذشته مهمترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.
 
https://taghribnews.com/vdcc11qip2bqo18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی