تاریخ انتشار۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 190942

عربستان قصد دارد «شیخ نمر» را 25 رجب اعدام کند

یک منبع عربستانی از قصد مقامات عربستان برای اعدام آیت الله «شیخ باقر نمر النمر» در آینده نزدیک خبر و درعین حال هشدارداد که ریاض درصورت این اقدام، بهایی سنگین خواهد پرداخت.
عربستان قصد دارد «شیخ نمر» را 25 رجب اعدام کند

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از فارس، رژیم سعودی خود را برای ارتکاب جنایتی جدید در نقض حقوق بشر آماده می‌کند و در این خصوص یک منبع آگاه عربستانی فاش کرد رژیم سعودی قصد دارد، 25 ماه رجب جاری آیت الله «شیخ باقر نمر النمر»، روحانی برجسته عربستانی را اعدام کند.
این منبع تصریح کرد: رژیم سعودی درصدد اجرای حکم اعدام شیخ نمر در سالروز مرگ شاهزاده «نایف بن عبدالله»، ولیعهد اسبق سعودی است.
وی اتهامات وارده به شیخ نمر را که تبعیت نکردن از ولی امر ؛ فتنه انگیزی طایفه‌ای ، رهبری اعتراضات مردمی ضد حکومت و حمل سلاح و اشاعه هرج و مرج اعلام شده، بی‌پایه و اساس خواند و افزود: حکم اعدام شیخ نمر، حکمی ظالمانه است و در صورت اجرای آن حکومت سعودی بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

این منبع آگاه عربستانی خاطرنشان کرد: عربستان تنها اقدام به سرکوب پیروان اهل بیت علیهم السلام بدون آنکه مرتکب گناهی جز انتساب طایفه‌ای و مذهبی نکرد، بلکه مشاهده می‌کنیم، این سرکوب‌ها امروز مردم یمن و بحرین بخاطر انقلاب‌های مردمی‌اشان را نیز دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: حکومت سعودی درحالی از آزادی و حقوق بشر سخن می‌گوید که زندان‌های این رژیم مملو از زندانیان آزادی بیان است که دلیل آن سیاست سرکوب و در گلو حفه کردن تمام صداهاست و این سیاست‌ها در برابر دیدگان کشورهای استکبارگر که خود را مدافع آزادی معرفی می‌کنند، اجرا می‌شود، ولی آنها در برابر تمام این شکنجه‌ها و قتل‌ها و کشتارها سکوت می‌کنند و آنها را نادیده می‌گیرند.

این منبع عربستانی در پایان از سازمان حقوق بشر و کنفرانس اسلامی و سازمان ملل خواست موضع جدی و قاطعی در برابر چنین اقداماتی اتخاذ کنند که رژیم‌های دیکتاتور علیه ملت هایشان مرتکب می‌شوند.

شیخ نمر باقر النمر متولد 1379 هجری قمری در عوامیه عربستان و مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است. او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد.
وی نخستین بار در می 2006 میلادی بازداشت شد. نیروهای امنیتی سعودی او را در بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی درباره قرآن کریم بازداشت کردند.
در اتهام شیخ نمر چنین آمد که «وی از حکومت عربستان خواسته است به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کند، مذهب تشیع را به رسمیت بشناسد و شیوه‌های آموزشی و درسی (وهابی) کنونی حاکم بر عربستان را تغییر دهد یا لغو کند».
بازداشت دوم، در 23 آگوست 2008 میلادی رخ داد. آیت الله شیخ نمر آل نمر در بیستم تیر 1392 درحمله مسلحانه نیروهای امنیتی ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شد.
https://taghribnews.com/vdcc0xqsi2bqoo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی