تاریخ انتشار۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 220146
هلباوی در گفتگو با تقریب:

مسئله تقریب یکی از گامهای اساسی برای رسیدن به وحدت امت اسلامی است

تنا – اختصاصی
یکی از اعضای ارشد سابق اخوان المسلمین با اشاره به اهمیت تقریب درجهان اسلام، این مسئله را یکی از گام های اساسی و مهم برای دستیابی امت اسلامی به وحدت دانست.
مسئله تقریب یکی از گامهای اساسی برای رسیدن به وحدت امت اسلامی است
کمال هلباوی در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) اظهارداشت:مسئله تقریب یکی از اساسی ترین و مهمترین گامها برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است و هیچ وحدتی محقق نمی شود مگر این که تقریب مذاهب دربین آحاد مردم نهادینه شود.
 
وی با هشدار درباره پیامدهای اندیشه های تکفیری در بین مسلمانان، گفت: باید افکار فتنه انگیز تکفیری و افراطی را از جامعه اسلامی حذف کرد و علمای مسلمان باید با گفتگو و تقریب با یکدیگر زمینه های تحقق وحدت اسلامی را در جوامع اسلامی محقق کنند.
 
هلباوی در ادامه با اشاره به ریشه مشکلات و چالشهای فراروی جهان اسلام، تاکیدکرد: مشکلاتی که بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی وجود دارد ناشی از جهل و ناآگاهی است و تقریب می تواند به عنوان یکی از راهکارهای از بین بردن این جهل مطرح گردد.
 
وی همچنین با تاکید بر لزوم همگرایی سیاسی بین کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات گذشته و بهره گیری از ابزار تهدید نظامی و خشونت دربرخی کشورهای اسلامی ضد مسلمانان، این مسئله قابل قبول نیست و همه این ابزارها باید در مسیر مقابله با دشمنان اسلام استفاده شود.
 
https://taghribnews.com/vdcc0xqie2bqis8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی