تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 241044
تحولات حلب:

هلاکت 2000تروریست/ شکسته شدن محاصره حلب/پاکسازی ۹۳ درصد شهر منبج

در عملیات ارتش سوریه و بمب افکن های روسی برای آزادسازی شهر حلب، 2000 نفر از تروریست های وابسته به داعش و جبهه النصره و همپیمانان مسلح این دو گروه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، کشته شده اند.
هلاکت 2000تروریست/ شکسته شدن محاصره حلب/پاکسازی ۹۳ درصد شهر منبج
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز با اعلام این خبر، افزود: در اصلی ترین دور عملیات آزاد سازی حلب که از دو هفته پیش آغاز شده، تروریست ها تلفات سنگینی را متحمل شده اند، استحکامات، واحدهای زرهی و انبارهای جنگ افزار آنها منهدم شده است و شمار بسیار زیادی نیز زخمی شده اند.

این شبکه خبری افزود:نظامیان سوری محاصره کننده تروریست ها موفق شده اند، بخش های بزرگی از مناطق جنوبی شهر حلب را آزاد کنند و عملیات همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، تروریست ها برای در امان ماندن از حمله های مداوم ارتش سوریه در بخشی از شهر حلب که کنترل آن را در اختیار دارند از تروریست ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و غیرنظامیانی را که برای ترک شهر اقدام می کنند و می خواهند با ورود به گذرگاه های امن انسانی از حلب خارج شوند، هدف رگبار قرار می دهند.

پاکسازی 93 درصد شهر منبج، ورود نیروهای ویژه حزب‌الله به غرب حلب، آغاز عملیات پاکسازی شهرک راهبردی "کنسبا" در شمال لاذقیه، رایزنی آنکارا و مسکو در مورد تحولات سوریه و نشست معارضان سوریه با 24 گروه تروریستی در پایتخت ترکیه مهم‌ترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته است.

ارتش سوریه و نیروهای تکاور دریایی طی دو روز گذشته عملیات محدودی را با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری در محدوده جنوب شهرک راهبردی "کنسبا" در جبل الاکراد (شمال شرق استان) آغاز کردند.

منابع رسانه‌ای در سوریه اعلام کردند که جنبش النجباء عراق، روز یکشنبه 2000 نفر از نیروهای خود را که از نظر آموزشی و عملیاتی در سطح بالایی قرار دارند، به حلب اعزام کرده و وارد حلب شده‌اند.

ناظر اتاق عملیات حلب با بیان اینکه هواپیماهای سوری کاروانی از تروریست‌ها که از خاک ترکیه و ریف ادلب عازم جنوب حلب بود را هدف گرفتند، گفت: عملیات تروریست‌ها برای شکستن محاصره حلب از سوی اتاق عملیاتی در انتاکیه هدایت می‌شود.

در کمین ارتش سوریه در حومه جنوبی شهرک "کنسبا" 40 تروریست و در درگیری تروریست های "جیش الفتح" با نیروهای مقاومت 52 تروریست از پای درآمدند.

عناصر تروریستی پس از حملات گسترده سرانجام توانستند به دیواره جنوبی حلقه محاصره حلب رخنه کنند اما هنوز زیر آتشباری ارتش سوریه هستند و درگیری ادامه دارد.

خبر دیگر اینکه، گروه موسوم به "نیروهای دموکراتک سوریه" در هفتادمین روز عملیات پاکسازی شهر "منبج" در شمال شرق استان حلب توانستند بیش از 90 درصد این شهر را آزاد کنند.

ژنرال "امین حطیط" کارشناس لبنانی امور نظامی و راهبردی تأکید کرد که عناصر مسلح نتوانسته اند در جریان نبردهای چند روز گذشته، محاصره شهر حلب را بشکنند و به پیروزی نظامی دست یابند.
 
 ژنرال حطیط در گفت وگو با پایگاه خبری العهد تاکید کرد: هرگونه پیشروی در میدان نبرد اگر تغییری در صحنه راهبردی ندهد، هیچ اهمیت و ارزشی ندارد.

این کارشناس امور نظامی تصریح کرد: عناصر مسلح بر عملیات های انتحاری در چارچوب راهبرد ایجاد موج های پیوسته در یک مساحت بین 4 تا 6 کیلومتر از الشیخ سعید تا الراموسه و خان طومان و دانشکده توپخانه متمرکز شده تا شاید بتوانند منطقه الراموسه در ادلب را به اطراف شرق حلب وصل کنند.

ژنرال حطیط گفت: فرماندهی ارتش سوریه به سرعت این طرح عناصر مسلح را متوجه شد و از میان دو گزینه باقی ماندن در مراکز خود و کشته شدن نیروها و شکسته شدن محاصره حلب و یا مانور در میدان و تبدیل منطقه به قتلگاه تروریست ها، گزینه دوم را انتخاب کرد.

وی افزود: ارتش سوریه با انتخاب گزینه دوم برای جنگنده ها و توپخانه فرصت حمله و آتشباری سنگین فراهم کرد که در حدود 12 ساعت به هلاکت بیش از 500 عنصر مسلح مهاجم منجر شد.

این کارشناس امور نظامی خاطرنشان کرد:نیروهای ارتش سوریه موفق شدند بدون درگیری مستقیم با عناصر مسلح همزمان ماموریت خود را انجام دهند و این عناصر زیر آتش سنگین نتوانند به مناطق محاصره شده برسند.

ژنرال حطیط تأکید کرد: اکنون محاصره با آتش سنگین توپخانه و حمله های جنگنده ها شدیدتر شده و عناصر مسلح نتوانسته اند محاصره را بشکنند و وارد شهر حلب شوند.

خبر دیگر اینکه رئیس ستاد مشترک گروه موسوم به "ارتش آزاد" اعلام کرد که چندی پیش در پایتخت ترکیه با 24 گروه تروریستی که در شمال سوریه حضور دارند، نشستی برگزار کرده‌اند و قرار است تا هفته آینده شورای عالی نظامی تشکیل دهند.

رئیس جمهور ترکیه هم بامداد امروز گفت: در سفر به روسیه با مقامات این کشور درباره مسائل سوریه رایزنی خواهد کرد.
https://taghribnews.com/vdcc0sqi02bq0x8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی