تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 245941
بشار جعفری:

آمریکا تمایلی به حل بحران سوریه ندارد

بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در مصاحبه اختصاصی با شبکۀ راشاتودی اظهار داشت: آمریکا تمایلی به حل بحران سوریه ندارد.
آمریکا تمایلی به حل بحران سوریه ندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بشار جعفری" افزود: آمریکا از یک سو برای متوقف کردن عملیات نظامی در سوریه فراخوان می‌دهد و از سوی دیگر مواضع ارتش سوریه را در دیر الزور بمباران می کند تا به گروه تروریستی داعش فرصت دهد این مناطق را کنترل کنند.

این دیپلمات سوری با اشاره به اینکه آمریکا از سیاست دوگانه پیروی می‌کند، خاطرنشان کرد: واشنگتن به توافق خود با روسیه برای برقراری آتش بس یک هفته‌ای در حلب، تعهدی نشان نداد.

جعفری افزود:جنگ با سوریه دیگر جنگ نیابتی نیست بلکه ترکیه از شمال و اسرائیل از جنوب وارد خاک سوریه شده‌اند؛ آمریکا مواضع ارتش سوریه را در شرق این کشور بمباران می‌کند در حالی که نظامیان خود را در شمال سوریه نیز مستقر کرده‌است.

نماینده سوریه در سازمان ملل چهارشنبه گذشته نیز در نشست شورای امنیت این سازمان در نیویورک با محکوم کردن حملات هوایی مرگبار به یک پایگاه هوایی در این کشور گفت: این حملات نشان می‌دهد آمریکا به همراه ترکیه و اسرائیل جنگ نیابتی با سوریه را به یک جنگ شخصی مبدل کرده‌اند.

جعفری افزود: آمریکا مفاد آتش‌بس را که به منظور پایان دادن به خصومت‌ها در سوریه حاصل شد، به سخره گرفته است اما دمشق خود را به این توافق متعهد می‌داند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcc0pqis2bq0o8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی