تاریخ انتشار۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 259045
صائب عریقات:

شهرک سازی رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است

"صائب عریقات" دبیرکمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در دیدار با مقامات آمریکایی و اروپایی تأکید کرد: شهرک سازی رژیم صهیونیستی موجب نابودی راه حل تشکیل دو کشور و صلح و سازش می شود و در حد جنایت جنگی خواهد بود.
شهرک سازی رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عریقات روز جمعه با "نیکلای ملادینوف" فرستاده صلح ویژه سازمان ملل به خاورمیانه، دونالد بلوم سرکنسول آمریکا، فرناندو جنتلین فرستاده صلح ویژه اتحادیه اروپا، جاناتان کولن سفیر ایرلند در رام الله و رونالد استینگر فرستاده صلح ویژه سوئیس دیدار کرد و گفت: جامعه بین الملل باید قطعنامه 2334شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به مرحله اجرا در بیاورد.

قطعنامه مذکور هرگونه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی 1967 را نقض صریح قوانین بین المللی دانسته و از دولت صهیونیستی می خواهد هرچه سریع تر به هرگونه ساخت و ساز و شهرک سازی در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی پایان دهد.

وی همچنین از "فاتو بن سودا" دادستانی کل دیوان کیفری بین المللی و شورای قضایی این دیوان بین المللی خواست، مسئولان و سران رژیم صهیونیستی را به خاطر تجاوزها و جنایت هایشان از جمله شهرک سازی در اراضی فلسطینی بازخواست و مورد محاکمه قرار دهند.

صائب عریقات افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده تا مسئولان اسرائیلی به خاطر ادامه شهرک سازی و جنگ 51 روزه علیه غزه در سال 2014 و مسأله اسرای فلسطینی در بند؛ مورد محاکمه قرار گیرند به ویژه اینکه تمامی این پرونده ها از سوی دولت فلسطین به دیوان کیفری بین المللی نیز ارائه شده است.
https://taghribnews.com/vdcc0oqip2bqpx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی