تاریخ انتشار۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 197846

شرکت مردم غزه در نماز جمعه مسجد الاقصی/ ممنوعیت حضور زنان جوان در نماز جمعه

صبح امروز جمعه صدها شهروند اهل نوار غزه، برای اقامه نمازجمعه در مسجدالاقصی از غزه راهی قدس شریف شدند.
شرکت مردم غزه در نماز جمعه مسجد الاقصی/ ممنوعیت حضور زنان جوان در نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک مسئول فلسطینی در گفتگو با خبرگزاری معا اعلام کرد: 300 شهروند بالای 60 سال نوار غزه، امروز جمعه برای اقامه چهارمین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی، از معبر بیت حانون راهی مسجد الاقصی شدند.
 
وی افزود: این افراد نمازجمعه را در مسجد الاقصی اقامه و پیش از اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی معابر را ببندند، این مسجد را ترک می کنند.
 
نیروهای رژیم صهیونیستی قرار است فردا معبر بیت حانون را به بهانه تعطیلات رسمی اسرائیل، به طور  کلی تعطیل کنند و اجازه ورود و خروج مسافران را ندهند.

از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه در ایست های بازرسی اطراف مسجد الاقصی مستقر شدند و از ورود زنان 16 تا 30 ساله فلسطینی به مسجدالاقصی برای اقامه چهارمین نمازجمعه ماه مبارک رمضان جلوگیری کردند.

ممنوعیت ورود به مسجد الاقصی برای اقامه نمازجمعه شامل مردان 30 تا 50 ساله نیز می شد. علاوه بر اینکه مردان 12 تا 30 سال حتی اجازه ورود به قدس شریف را نیز نیافتند. این درحالی است که نیروهای اسرائیلی به کودکان زیر 12 سال اجازه ورود به مسجد را دادند.

خبرنگاران و عکاسان نیز امروز با ممانعت نیروهای اسرائیلی روبرو شده و اجازه حرکت در اطراف مسجد الاقصی به آنان داده نشد و تنها در محلی شبیه "قفس" که صهیونیست ها برای آنان مهیا کرده بودند، باید قرار می گرفتند.

https://taghribnews.com/vdcc0mqse2bqo48.ala2.html
مرجع : معا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی