>> کنفرانس وحدت اسلامی نقطه مقابل تفکر تکفیری است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 297043
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(156)

کنفرانس وحدت اسلامی نقطه مقابل تفکر تکفیری است

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان اینکه کنفرانس وحدت، نقطه مقابل تفکر تکفیری است، تأکید کرد: برای رسیدن به هدف عالی وحدت و مقابله با تکفیر باید از امکانات و وسایلی که در اختیار داریم، استفاده کنیم که یکی از این امکانات کنفرانس وحدت است.
کنفرانس وحدت اسلامی نقطه مقابل تفکر تکفیری است
حجت الاسلام و المسلمین "سید حامد علم الهدی" در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون سی و یکمین  کنفرانس وحدت اسلامی گفت: هدف عالی مجموعه کنفرانس های وحدت، رسیدن به اتحاد مورد نظر بین مسلمین است.

وی با بیان اینکه، منظور از وحدت، حذف سایر مذاهب و یا ادغام مذاهب با یکدیگر نیست، گفت: از آنجایی که مذاهب اسلامی در اصول مشترک بوده و در بخش فروع با یکدیگر اختلاف دارند، این مذاهب باید با حفظ هویت خود و با توجه به اشتراک های 90 درصدی که بین آنهاست، به وحدت و اتحاد برسند.

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به اینکه برای رسیدن به وحدت باید سعه صدر و تحمل را بالا ببریم، گفت: شعاری که به عنوان شعار مجمع جهانی تقریب از بزرگان تقریب تا امروز به ما رسیده این جمله است «نتعاون فیما اتفقنا فيه ويعذر بعضنا بعضا فيما اختلفنا فيه» به این معنی که در مورد مشترکات به یکدیگر کمک کنیم و در موارد اختلاف نیز یکدیگر را تحمل کنیم.

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به این موضوع که در نقطه مقابل کنفرانس وحدت اسلامی، تفکر تکفیری قرار دارد، تصریح کرد: برای رسیدن به  هدف عالی وحدت و مقابله با تکفیر باید از وسایلی که در اختیار داریم، استفاده کنیم که یکی از این امکانات کنفرانس وحدت است؛ ما هر ساله در این کنفرانس جمع می شویم و  موضوع جدیدی را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم که موضوع امسال تمدن نوین اسلامی است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: در حال حاضر در دوره پساداعش قرار داریم؛ پس از توفیق هایی که مسلمانها و خط مقاومت از نظر نظامی در کشور عراق و سوریه پیدا کردند، در این کشورها از نظر نظامی جایگاهی برای گروههای تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره وجود ندارد، اما باید این تفکر اگر چه در دنیای اسلام طرفداران زیادی ندارد اما چون برخی از مسلمانان را فریب می دهد، به صورت کامل از بین برود؛ بنابراین در دوران پساداعش موضوع تمدن نوین اسلامی در کنفرانس وحدت مورد بررسی قرار می گیرد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر تمدن نوین اسلامی در چه مرحله ای قرار دارد؟گفت:در حال حاضر در یک برزخ قرار داریم، زیرا هنوز نمی توانیم ادعا کنیم که به تمدن نوین اسلام رسیده ایم، اما دنیای امروز تشنه است و عطش دارد که اسلام واقعی را بشناسد؛ آنچه تا امروز به دنیا معرفی شده، اسلام تحریف شده است.

علم الهدی ادامه داد:موضوع ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی که دشمن روی آن سرمایه گذاری بسیاری کرده است، در دنیای امروز و رسانه های مختلف مطرح می شود؛ اگر بتوانیم اسلام هراسی و شیعه هراسی ها را بزداییم و به مخاطبان چهره واقعی اسلامی را نشان دهیم، در این صورت می توانیم به اهدافمان برسیم.
 
وی در بخشی دیگر از این گفتگو، با بیان اینکه علمای اهل سنت در کنفرانس وحدت امسال حضور چشمگیری دارند، از حضور  ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، فرهیختگان و فرمانداران استانهای اهل سنت در این کنفرانس خبر داد و گفت: برای این میهمانان برنامه هایی هم چون دیدار با مقام معظم رهبری، حضور در کمیسیون ها و ... را در نظر گرفته ایم.
 
https://taghribnews.com/vdcc0mqi12bqox8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی