>> اقامه نماز عید قربان در شهرها و روستاهای استان کردستان | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 206241

اقامه نماز عید قربان در شهرها و روستاهای استان کردستان

مسلمانان شیعه و سنی کردستان در فضایی سرشار از اخوت و برادری نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.
اقامه نماز عید قربان در شهرها و روستاهای استان کردستان
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، عید سعید قربان به عنوان دومین عید بزرگ مردم مسلمان کردستان دارای جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان منطقه بوده و مراسم گوناگونی در نقاط مختلف کردستان در شهرها و روستاهای آن برگزار می شود.

صبح امروز و پس از اقامه نماز صبح کردستانی های مسلمان متشکل از مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع در مساجد مانده و با طلوع آفتاب نماز عید سعید قربان را در فضایی وحدت بخش اقامه کردند.

بیش از هزار و 700 روستا و 29 شهر و ده ها بخش و دهستان کردستان امروز مملو از دلدادگان به آیین مترقی اسلام و سرشار از روحیه اخوت و برادری در بین مسلمانان شیعه و سنی بود.

کردستانی ها از اول ذی الحجه بنا بر سنت و سیره رسول الله(ص)  9 روز اول ماه ذی الحجه را روزه مستحبی می گیرند.

در شب هشتم ذی الحجه و روز عرفه نیز در مساجد و تکایا برنامه های ویژه دینی همچون مولودی خوانی و تواشیح در مدح و ثنای رسول مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) برگزار می شود.

اوج عبادت و بندگی و نوع دوستی کردستانی ها در روز عید سعید قربان تبلور می یابد و در این روز با آیین و مراسمات ویژه خویش به یاری مستمندان و نیازمندان می پردازند.
کمک به هم نوع و دستگیری از مستمندان یکی از سنت های حسنه مردم کردستان در اعیاد اسلامی است که به صورت گسترده و دسته جمعی نمازگزاران عید قربان در مساجد جمع آوری می کنند و علاوه بر مستمندان محل، امام جماعت مسجد و خادم مسجد نیز از این کمک ها بهره مند می شوند و امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه این مراسم بودیم.

مهمترین و تاثیرگذارترین بخش نذورات و کمک های عید سعید قربان در مراسم قربانی و توزیع قربانی ها در بین مستمندان به ثبت می رسد که مسلمانان این خطه در این روز با شور و شوق بسیار همه مستمندان و افراد بی بضاعت جامعه را در جشن و سرور خود شریک می کنند و هم اکنون نیز این مراسم آغاز شده و تا سه روز ادامه دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcc0eqis2bqxi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی