تاریخ انتشار۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 266146
وزیر امور خارجه فلسطین:

مسألۀ اصلی، به رسمیت شناختن فلسطین است

وزیر امور خارجه فلسطین تصریح کرد: ما در دیدارهایمان با فرانسوی ها روی یک موضوع اساسی پافشاری می کنیم و آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.
مسألۀ اصلی، به رسمیت شناختن فلسطین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ریاض المالکی" وزیر امور خارجه فلسطین در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط، با اشاره به اینکه فلسطینیان در دیدار با فرانسوی ها روی یک موضوع اساسی یعنی به رسمیت شناختن کشور فلسطین پافشاری می کنند، گفت: ما معتقدیم به رسمیت شناختن فلسطین در این مرحله در مقایسه با گذشته بسیار آسان تر است زیرا اولاند رئیس جمهور فرانسه در آخرین روزهای ریاستش قرار دارد. اما طرف فرانسوی بر عکس ما فکر می کند و این موضوع را امروز بسیار دشوارتر می داند.
 
ریاض المالکی تأکید کرد: محمود عباس رئیس( تشکیلات خودگردان فلسطین) در سفر اخیرش این موضوع را شخصا با اولاند در میان گذاشت و به آنها گفتیم اگر پاریس چنین گامی را بردارد شماری از کشورهای اروپایی به فرانسه ملحق خواهند شد. اما آنها نظر متفاوتی داشتند و معتقدند شمار این کشورها اندک خواهد بود. در حالی که باید گام بزرگتری برداشته شود و بیشترین تعداد از کشورهای اروپایی جذب شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه فرانسه وعده داد که موضوع به رسمیت شناختن فلسطین در دستور کار دولت آینده فرانسه قرار داشته باشد و در اتحادیه اروپا در سطح وزرا برای تصمیم گیری مطرح و بررسی شود. لذا ما به تماس با پاریس ادامه خواهیم داد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcc0eqie2bqes8.ala2.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی