تاریخ انتشار۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۴
کد مطلب : 178243
مولوی عبدالحمید:

وحدت یک ضرورت شرعی است

امام جمعه اهل سنت زاهدان، ضمن تاکید بر اتحاد و انسجام مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی، وحدت را یک ضرورت شرعی دانست که از نصوص قرآنی ثابت است.
وحدت یک ضرورت شرعی است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: معنای هفته وحدت آن نیست که وحدت تنها در همین یک هفته است بلکه این مناسبت به دلیل اختلاف روایت یک هفته‌ای از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول میان شیعه و سنی درباره تاریخ ولادت حضرت رسول (ص) به هفته وحدت نام‌گذاری شده است زیرا پیامبر بزرگوار اسلام پیام‌آور وحدت و انسجام و همدلی بودند.

وی افزود: رسول مکرم اسلام جنگ ۱۲۰ ساله اوس و خزرج را تبدیل به اخوت و برادری کردند تا مسلمانان وحدت عملی داشته باشند و با هم و منسجم و متحد باشند. 

مولوی عبدالحمید ادامه داد: وحدت یک ضرورت و یک استراتژی است و علاوه بر آن یک ضرورت شرعی و از نصوص قرآنی ثابت است و قرآن و سنت هم ما مسلمانان را به وحدت دعوت داده‌اند. 

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان افزود: متاسفانه امروز در جهان اسلام تفرقه موج می‌زند و استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و دشمنان اسلام چشم طمع به اختلاف مسلمین دوخته‌اند و اکنون آنان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند کاری کنند که اسلام را نابود کنند و برای تامین اهداف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی علیه مسلمانان مستقیماً وارد صحنه شوند، بنابراین از راه تفرقه وارد می‌شوند. 

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه عامل تفرقه در جهان امروز دشمنان قسم خورده دین هستند، افزود: آنان به خاطر منافع خود می‌خواهند مسلمانان را با هم درگیر کنند و جلوی بیداری اسلامی را بگیرند. 

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان تامین امنیت رژیم اسرائیل را یکی دیگر از اهداف دشمنان اسلام برشمرد و افزود: بر ما و بر همه مسلمین واجب است که با هم متحد باشیم و همه گرایش‌ها، تفکرات و فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی باید با هم تفاهم و اخوت و برادری داشته باشند. 

وی توصیه و تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین امر، به‌خصوص دولت تدبیر و امید را در زمینه وحدت بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: اجرای عدالت و نگاه یکسان به همه قومیت‌ها و همه مذاهب در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: الحمدلله ما امروز شاهد وحدت و اخوت خوبی در ایران اسلامی هستیم و خصوصاً در استان ما مدیریت استان، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده دولت که رفتار و مسیرشان در زمینه وحدت است و تاثیرگذار بوده است. 

وی افزود: علمای شیعه و سنی، نخبگان، اندیشمندان، معتمدین و سایر اقشار جامعه با وحدت، اخوت و تفاهم در کنار همدیگر زندگی می‌کنند و این امر مایه یأس دشمنان شده است.

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان در مجموع وضعیت امنیت استان سیستان و بلوچستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: گاهی یک‌سری مسائل پراکنده‌ در مرزهای جمهوری اسلامی شنیده می‌شود که ما به شدت این موارد را محکوم می‌کنیم، اما اینها بسیار جزئی هستند و امنیت و وحدت در مرزهای کشور برقرار است.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود برای زیارت حرمین شریفین و ادای مراسم عمره به بیان جلوه‌های زیبای این سفر معنوی پرداخت و در ادامه از سازمان حج و زیارت کشور و بعثه مقام معظم رهبری و در رأس آن توجه رهبری انقلاب اسلامی و نماینده ایشان که برای زائران ایرانی تسهیلات زیادی فراهم کرده‌اند تقدیر کرد. 

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در این‌باره گفت: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران برای راحتی و آسایش زائران برنامه‌ریزی ندارد و این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ویژگی‌های اخلاقی و سیره رسول گرامی اسلام گفت: حضرت محمد (ص) خورشید هدایت و آفتاب عالم‌تابی بودند که هر آنچه را برای مردم بیان می‌کردند خود نیز به آن عمل می‌فرمودند. 

وی افزود: زمانی علمای دین در جامعه اثرگذار می‌شوند که  به گفتار نیکی که برای دیگران بیان می‌کنند عمل نمایند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان از پیامبر بزرگوار اسلام به عنوان بهترین الگوی اخلاق، حلم، صبر و استقامت یاد کرد و گفت: حلم و صبر آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم و استقامت ایشان در برابر ناهنجاری‌ها و ناملایمات و بداخلاقی‌ها در دنیا بی‌نظیر است. به همین دلیل تا زمانی که مسلمانان به سیرت و زندگی آن‌‌حضرت صلی الله علیه وسلم عمل می‌کردند دنیا از اسلام متاثر بود. 

وی در ادامه اظهار داشت: گسترش اسلام با زور شمشیر نبوده و اسلام با جنگ پیش نرفته است، بلکه با اخلاق و رفتار نیک مسلمانان توانسته دنیا را فتح کند.

وی افزود: قدرت جهاد و قدرت اسلام پادشاهان ظالم را ساقط کرد و سیستم پادشاهی را از بین برد اما اسلام با دلایل در دل مردم جای خود را باز کرد و مردم به این نتیجه رسیدند که مسلمانان برحق‌اند و اسلام دین برحقی است و آن را قبول کردند. 

وی ادامه داد: اسلام هیچ‌کس را مجبور نکرده است که یا مسلمان شود و یا کشته شود، اسلام گمشده و نیاز همه بشریت است و برای کامیابی و سعادت و زندگی راحت و آرام انسان‌ها آمده است.
https://taghribnews.com/vdcc04qs12bqmi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی